Avatar billede Christinepedersen Nybegynder
08. april 2014 - 21:33 Der er 2 kommentarer

Hvorfor kan jeg ikke farvelægge min arbejdstegning

Jeg sidder og har lavet en masse arbejdstegninger i Illustrator - uden fyldfarve, og de skal nu have fyldfarve og skygger.
Men, jeg kan ikke få fyldfarven til at være f.eks. kun på det ene bukseben. Den farvelægger enden det hele eller kun 1/3 af buksebenet.
Er det fordi noget at det ikke er join'et?
Jeg synes jeg har prøvet alt og kan slet ikke få det til at virke.
Avatar billede E-Gon Nybegynder
09. april 2014 - 12:42 #1
Hej Christine

Det er nok fordi dine streger ikke er lukkede

du kan se der hvor farven starter er den ene ende hvis du tar ved punktet kan du se den ikke har forbindelse til den anden side

Egon
Avatar billede lars_andersen Nybegynder
21. april 2014 - 23:22 #2
Det er næsten med sikkerhed fordi dine streger ikke er lukkede. Tag den hvide pil, og træk en "boks" henover de to punkter, der skal lukkes, og tryk ctrl+j eller CMD+j. Hvis den farver for meget, så du have din tegning delt op i enkelte objekter. Fx 2 bukseben.

Lars