Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
10. april 2014 - 09:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SSH adgang via PC

Jeg har et webhotel som jeg fint kan få adgang til fra min Mac via Terminal og denne kommando:

ssh -v -Ng -L 56789:*****.pil.dk:22 *****@*****.pil.dk

Jeg har en openssh.key fil liggende på Mac'en. Jeg connecter så min Dreamweaver til den lokale port 56789.

Problemet er nu at jeg gerne vil have samme adgang via min PC. Jeg har en private.pkk fil, og så vidt jeg kan se får min Putty fint adgang til SSH forbindelsen, men Dreamweaver på PC'en kommer med forkert brugernavn/password.
Jeg har eksporteret mine server indstillinger fra Dreamweaver på Mac'en til Dreamweaver til PC'en, så disse indstillinger burde være nøjagtig de samme.
jeg har forsøgt med mange forskellige Putty indstillinger, men intet virker.

Er der nogen der kan gennemskue hvor problemet ligger, og hvordan jeg får det til at virke?
Avatar billede repox Seniormester
10. april 2014 - 10:27 #1
Du kan bruge pagent som følger med PuttY til at have din key i hukommelsen.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
10. april 2014 - 19:30 #2
Jeg kendte ikke til Pageant, men har nu testet, og problemet er det samme. Hvis man i Putty angiver sti til pkk filen, er der vel ikke nogen fordel i at bruge Pageant?

Som tidligere nævnt kan jeg fint komme på webserveren via Putty, "ls" virker fint osv.

Problemet er forbindelsen mellem Putty og Dreamweaver.

Jeg har i øvrigt også forsøgt at deaktivere firewall program osv.
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
06. maj 2014 - 11:13 #3
Ingen løsning fundet, lukker her :(