Avatar billede MRkebabber Nybegynder
10. april 2014 - 10:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ny skole/fritids computer til min kæreste (pige)

hejsa jeg står her og vil gerne købe min kæreste en god konfirmations gave, og hun står og mangler en bærbar-pc til eksamen osv.

tænkte på at den højest må koste 3500-4000 også mindre, men ved ikke rigtig hvilke krav man sådan stiller, da jeg selv har en stationær til 14 tusinde, så ved jeg ikke rigtig hvilke krav man kan stille til en bærbar-pc, har kigget lidt og hvis der er råd til det må de gerne have touch skærm, og 13-14 tommers. og self windows 8.1 :) i må meget gerne hjælpe her. og hvor mange ram har man brug for, har kigget lidt på dem her, det skal lige siges hun er 15, og bærbaren skal nok primært bruges til fritid lidt film og skolearbejde :) :) :) :) :)

http://www.wupti.com/produkter/computer-og-it/computere/baerbare-computere/lenovo-flex-15d-59403988

https://www.komplett.dk/acer-aspire-v5-122p-116-hd-touch/803839
Avatar billede OliverBirk Nybegynder
10. april 2014 - 11:07 #1
Altid så mange RAM som muligt i hvert fald. Men jeg tror 4GB passer fint til hendes brug. RAM er jo hukommelse, så det tror jeg ikke i behøver og sætte som et højt krav i dette tilfælde, kig mere efter processer og harddisk plads. Jeg tror (af de to link du satte ind), at jeg ville vælge Aceren. Jeg har selv en Lenovo til skolebrug, som føles meget plastik agtig. Det skal så siges, at det ikke er den samme slags Lenovo, som den du gav link til. Håber det kunne hjælpe.

- Oliver
Avatar billede Blueeyez Mester
10. april 2014 - 12:57 #2
Begge er i den lave ende og vil være spild af penge hvis du spørger mig.
Avatar billede PrOz Nybegynder
10. april 2014 - 17:12 #3
Der er masser af gode bærbare der ude, til de unge mennesker :)

Jeg har nogle anbefalinger hvis det var noget?, men det er klart Hukommelses RAM & Grafik RAM du skal gå efter, CPU'en betyder ikke så meget som de to andre, desuden vil jeg råde dig til at holde dig til kendte Computer, da de mere ukendte har det med at dreje nøglen eller stop Support, hvis det skulle være nødvendigt.

AUSU, HP & Acer, er gode valg, alle sammen, men mine erfaringer er fra ASUS, jeg køber ikke andet, da jeg har dårlige erfaringer med en hel del andre mærker.
Avatar billede PrOz Nybegynder
13. april 2014 - 21:04 #4
Du må gerne tildele points, medmindre der er mere du mangler m8 :)