Avatar billede per_pj Nybegynder
10. april 2014 - 20:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Netværk på specialekontor

Hej kære eksperter,

Jeg er specialeskrivende på et specialekontor i København, hvor vi er ca. 25 i alt. Desværre har vi problemer med internettet og jeg har prøvet for nyligt at finde en fungerende løsning.

Vi har en Technicolor MediaAccess TG788vn v2 router stående fast forbundet med internetforbindelsen, og folk der sidder nogenlunde tæt på den har ikke de store problemer. Vi har derimod folk siddende 3 rum væk, hvor signalet er meget svagt og ofte ikke eksisterende.

Tidligere har der været tilsluttet en router pr. rum af mange forskellige mærker, og der var problemer med at ca. 3 personer blev smidt af kort fra tid til anden. Jeg tror selv det har noget at gøre med IP-adresser.

Jeg har forgæves prøvet at installere en router som bridge af dette mærke 300Mbps Wireless N Gigabit Router - TL-WR1043ND.

Vi sidder i kælderetagen og internet er selvsagt en nødvendighed under specialeskrivning.

Hvilken løsning vil være den bedste for os?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2014 - 20:47 #1
Hmm, hvad med at bruge kabler?
Avatar billede per_pj Nybegynder
10. april 2014 - 20:57 #2
De forskellige routere er forbundet med kabler. Problemet er signalstyrken, der falder markant i rummet længst væk.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. april 2014 - 21:01 #3
Ja, og så trækker du bare et kabel fra routeren til PC-en.

Alt det der Wifi er lidt opreklameret ... :)
Avatar billede shako Novice
11. april 2014 - 08:20 #4
Du kan sagtens have flere routere i et netværk, men du skal sikre dig at det kun er den første router som er DHCP, og at alle andre routere har DHCP slået fra.
Avatar billede per_pj Nybegynder
12. april 2014 - 11:02 #5
Folk har diverse smartphones og tablets der også skal kunne komme på, så kabler er desværre ikke løsningen.
Avatar billede per_pj Nybegynder
12. april 2014 - 11:03 #6
Jeg prøvede netop at sætte bridgen op med DHCP slået fra, men det lykkedes ikke rigtig. Jeg vil dog prøve at se på mandag om de mange routere er konfigureret korrekt.
Avatar billede puren Ekspert
18. april 2014 - 01:50 #7
personligt bruger jeg router som er reflashed med DD-wrt og det spiller bare her er den guide jeg bruger http://www.dd-wrt.com/wiki/images/9/9b/Repeater_Bridge.jpg her har routerne WIFI forbindelse med hinanden

ellers er muligheden jo også at sætte nogle støre (bedre) antender på http://www.wifi-shop.dk/index.php?p=sortering2&gruppe=Antenne&sortering1=Omni_antenner
25. april 2014 - 04:12 #8
Hvis jeg var dig så ville jeg købe to professionelle access points med "simultaneous dual radio". De ligger i et prisleje mellem 1000-5000 kr stk. alt efter hvilken 802.11 teknologi (A/B/G/N/AC) de skal understøtte.

Det er noget helt andet end SOHO routers (all in one bokse) som ikke er designet til mange brugere på en gang.

Hvis du vil havde AC, så findes der blandt andet følgende produkter fra HP og Cisco:
http://www8.hp.com/h17007/us/en/networking/products/wireless/HP_560_802_11ac_Dual_Radio_Access_Point_Series/index.aspx#tab=TAB2

http://www.cisco.com/c/en/us/products/wireless/aironet-3700-series/index.html

http://www.cisco.com/c/en/us/products/wireless/aironet-2700-series-access-point/index.html

Du skal også havde en fornuftig router som kan håndtere trafikken hurtigt. Til det vil jeg forslå noget lig Mikrotik CCR1009-8G-1S-1S+ - http://routerboard.com/CCR1009-8G-1S-1Splus