Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
12. april 2014 - 09:08 Der er 2 kommentarer

Ingen adgang til standard gateway.

Jeg har et enkelt problem med enkelt Pc på mit nye netværk.
Ofte får jeg at vide at der ikke er adgang til standard gateway.

Netværket er sat op med en router incl. wireless og et accesspoint midt i huset. Begge er sat op på med samme SSID og adgangskode. Indstillet til hhv. channel 6 og 11. Dette virke fint med alle min andre enheder (7-8 stk)

Jeg har dog en enkelt PC der giver problemer. Det er desværre også min primære :(
Til at starte med har jeg sat netværket op med denne via kabel.
Og den kan også nogle gange få forbindelse. Men efter den har været på et stykke tid mister den forbindelse til standard gateway (192.168.1.1)

Jeg kan se at den er fint tildelt og at jeg er koblet op på netværket med jeg kan ikke ping gateway'en.
Nogle gange når jeg har koblet til og fra og nulstillet diverse kort et par gange kommer jeg på. Men efter et par timer forsvinder gatewayen.

Som sagt virker alle andre enheder uden problemer.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
12. april 2014 - 12:38 #1
Har du prøvet at slukke dit AP og kun køre via Wireless på din router?
Avatar billede RazzMaTaz Nybegynder
27. april 2014 - 22:47 #2
Så virker det fint. Så det er et problem mellem min enhed og AP'et.