Avatar billede tosa Nybegynder
12. april 2014 - 18:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

CouponDropDown og andet malware - OTL rapport, men hvordan tolker jeg den og hvad gør jeg?

Hej Eksperter,

Jeg dummede mig i dag, da jeg i hast skulle hente en manual til min printer. Jeg installerede det program den foreslog, og ignorerede alle tillægsspørgsmål, for at kunne de den PDF jeg håbede havde svaret på mit spørgsmål.
Bagefter kunne jeg med det samme se, at lortet havde installeret en eller anden form for irriterende malware på min computer.
På alle sider jeg browser på er der links i nogle random ord (som den så vælger at skrive 2 gange), og når jeg lader musemarkøren hviler over de links, kan jeg se, at der står noget med CouponDropDown.
Jeg har selvfølgelig prøvet at google hvordan jeg fjerner dette, men har endnu til gode at finde en god guide. Jeg fandt til gengæld et sted, hvor de anbefalede at man kørte OTL og postede de rapporter der kommer derfra, og bagefter gør noget, som jeg ikke lige helt kunne få fat på.

Jeg har hentet OTL, og kørt det, men aner ikke hvordan jeg skal tolke outputtet - er der nogen herinde der ved hvordan det skal tolkes, og hvordan man kører en fjernelse af de malwareprogrammer man har på computeren?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 16:12 #1
Jeg havde selv fulgt denne guide i bestræbelserne på at få det fjernet.
http://malwaretips.com/blogs/remove-coupondropdown-coupons/
Jeg er ikke selv til OTL logs
Avatar billede 220661 Ekspert
13. april 2014 - 16:21 #2
Ud over denne guide kunne en kørsel med CCleaner også være en god ide:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede tosa Nybegynder
13. april 2014 - 23:35 #3
Tak for hjælpen. Jeg kørte nogle af programmerne, og fik noget hjælp ud fra min OTL rapport på geekstogo.com (nu håber jeg ikke de scripts jeg har kørt gennem OTL eller de andre programmer har lavet en åben dør til de folk der hjalp mig der ;) ).

Nu synes problemet (og en del andet malware der var kommet på min computer, som min virusbeskyttelse ikke tager sig af) at være løst.
Det lader i hvert fald til at computeren kører noget mindre laggy end før, og de problemer jeg havde ser ud til at være væk nu.

Hvis du vil have points, skal du lige lave et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2014 - 08:34 #4
godt det kører igen. Her er et svar.