Avatar billede bouledoxz Nybegynder
13. april 2014 - 00:44 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan hverken få Bios eller windows til at fungere

Hej!

Efter at jeg skulle sætte min bærbare HP til at lave en windows opdatering, meldte den diskfejl og ville reparere. Det gjorde den så i 2 timer, hvorefter den forsøgte at starte op. Det var dog uden held. Blev bare ført ind i en menu med forskellige muligheder for gendannelse, reparation osv. Jeg gik ad den vej ind i BIOS. Efter et kort stykke tid, kunne jeg pludselig heller ikke navigere rundt her. Nu går min skærm straks i sort når jeg starter op uden mulighed for at se bios menu. Det eneste jeg kan er Ctrl-alt-delete.

Hvad gør jeg nu? Kan jeg selv gøre noget? Skal sige at jeg nåede at lave et harddisk tjek, så der er umiddelbart ikke noget galt med den.

Mvh.
Kenneth
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2014 - 08:10 #1
tjek harddisken med Hard Disk Sentinel.
du kan evt lave en bootable disk og se på den måde hvis muligt eller sætte hdden over i en anden pc (evt stationær) og så køre Hard Disk Sentinel Pro Portable edition og dermed se harddiskens sundhed.

hdsentinel.com
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2014 - 08:59 #2
For at udelukke andre muligheder prøv først dette kneb.
http://www.version2.dk/artikel/mystisk-stroem-kneb-vaekker-doede-baerbare-til-live-7854
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 10:53 #3
Tag batteriet ud og hold ON/OFF knappen nede i 30 sekunder - for at sige kort.
Avatar billede poko1 Ekspert
13. april 2014 - 11:02 #4
#3 Hjælper jo ikke hvis nedstikket er isat LOL.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2014 - 16:22 #5
Ja det skal selvfølgelig tages ud også.
Avatar billede bouledoxz Nybegynder
13. april 2014 - 21:19 #6
Hej igen.

Min pc kan godt tænde. Den går bare i sort skærm med det samme. Jeg har prøvet forslaget med batteri og holde on/off nede. Dette fik jeg desværre ikke noget ud af.
Avatar billede Blueeyez Mester
13. april 2014 - 22:31 #7
Hvad hvis du trykker f8? (Ikke hold i bund, men bliv ved med at trykke indtil en menu kommer frem?)
Avatar billede bouledoxz Nybegynder
14. april 2014 - 16:33 #8
Der er ingen taster der virker, heller ikke f8. Desværre...
Avatar billede poko1 Ekspert
14. april 2014 - 16:48 #9
Det er vel ikke sådan at disken lukker ned efter Ca.20 sek. og derpå genstarter??
Avatar billede bouledoxz Nybegynder
14. april 2014 - 21:02 #10
Nej. Den lukker ikke. Jeg kan selv genstarte ved ctrl-alt-del. Det er de eneste taster der virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. april 2014 - 21:12 #11
Så er det nok GPU'en hvis du altså kan høre HD'en
Avatar billede bouledoxz Nybegynder
18. april 2014 - 11:57 #12
Nu skete der så noget nyt! Efter at have klappet min bærbare sammen, åbnede jeg den igen og den gik ind i InsydeH20 utility. Hvad kan jeg gøre her for at få den til at starte op, når den nu ikke kan ad den normale vej.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. april 2014 - 12:32 #13
Sæt til bedst Performance tryk ok til ændringen gå så til Boot og sæt til Harddisk til første boot tryk på F10 og tryk Yes/Ok og genstart!
Avatar billede bouledoxz Nybegynder
25. april 2014 - 21:42 #14
Det lykkedes for mig til sidst at komme ind til kommandoprompten og kopiere filer over og derefter rense computeren fuldstændig. Mange tak for de forskellige forslag.