Avatar billede chrizzer Nybegynder
14. april 2014 - 14:55 Der er 2 kommentarer

Hjælp: min pc slukker og flimre i skærmen.

Hej!
Min pc/bærbar har det med at gøre som det passer den. jeg tror det kan være et overheat issue, men hvordan pokker retter jeg det?
Jeg har ikke overclock eller noget som helst på den, samt har jeg en ekstern blæse-køler under selve bærbaren.
Det med at den slukker en gang i mellem hver gang jeg kører krævende spil(mmo) hvor der er meget at process samt behandle for bærbaren.
og i dag har min pc så begyndt at "flimre" samt "hakke" så jeg var nød til at lave en drastisk nedslukning/genstartning af min pc.
Nogle der ved hvad jeg kan gøre for at løse det her problem?
(det med at den slukker, har stort set været et problem siden jeg fik den, men fandt dog også ud af at blæseren i selve pc'en var "blokeret" og det er renset og fjernet)

Min bærbar er følgende af status:
Asus N56V
Intel core i7
nvidea geforce 650m - 2gb
bærbar
Avatar billede 220661 Ekspert
14. april 2014 - 15:07 #1
Hej og velkommen til.
Er der stadig garanti på den?
Det lyder også for mig som den overopheder.
Og som jeg ser det er det en af de modeller der bare skal splittes ad til atomer for at fjerne blæseren og rense for snavs.
Problemet her kan også være at kølepasta ikke virker ordentligt længere.
Kører blæseren for fuld knald uden af lave noget væsentligt?
Avatar billede chrizzer Nybegynder
14. april 2014 - 16:48 #2
Takker.
Nope, den løb ud for et stykke tids siden, er fuldstændig enig, med at den overopheder (utroligt nok)..
Og nej, blæser kører ikke med fuld knald på, kun ved meget krævende opgaver.
Hmm, altså jeg har skilt diverse computere ad før (dog har jeg ikke meget viden om de forskellige ting indeni - ud over hvor blæseren er)..
Jeg ved ikke noget om kølepasta? Er det fix-able af en selv? :)