Avatar billede kjaersgaard Praktikant
14. april 2014 - 18:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til opgradering

Hej

Står i et dilemma.
Har følgende
Mobo: Intel DH55HC
CPU:  Core i5 650 3.2 Ghz (Clarkdale)

Ville prøve om jeg kunne gøre det løbende, men er stødt ind i flere ting.

Giver det mening at købe feks. GTX 760, og så vente et halvt års tid med at skifte CPU og mobo. GTX 760 kører PCI e 3, bundkortet understøtter kun PCI e 2.
eller
feks. købe et GTX 580 med PCI e 2. Jeg er meget i tvivl om performance ved begge løsninger.

Min søns minimum krav er højeste opløsning i Wow - flydende.

Nr. 2 løsning gør det jo noget dyrere at lave opgraderingen, da der jo nok ikke går så længe inden grafikkortet dør, da der jo hele tiden kræves mere af grafikkort

Jeg har overclocket CPU til X10, det vil jeg løse med vandkøling.(ca. 500,-)

Alternativt skal jeg skifte mobo, CPU (core i 5 4670K) og grafikkort(feks. GTX 760) på en gang. Det bliver vel omkring 4500,- Ved denne løsning har jeg jo fred et stykke tid ;-) Men også en rimelig dyr løsning på 1 gang.
Måske er jeg lidt gammeldags, jeg synes jo stadig at clarkdale cpu'en er fin, efter overclocking.

Der er jo nok ikke et helt rigtigt svar på denne tråd, da vi jo alle er forskellige. Men gode synspunkter som måske kan dræbe den ene løsning, ses også som et svar ;-)
Avatar billede milter Ekspert
14. april 2014 - 20:42 #1
Uden at være ekspert på spilområdet, så mener jeg dog at vide, at spils spilbarhed næsten udelukkende afhænger af grafikkortet. CPU'en spiller kun en mindre rolle.

"Højeste opløsning"? Tjah, det afhænger jo af skærmens opløsning :-)

Prøv at kigge på linket herunder og læs det hele igennem.

http://www.logicalincrements.com/games/wow/
Avatar billede Slettet bruger
14. april 2014 - 21:24 #2
Jeg ville måske vente til Nvidias nye haswell. Men ellers ville jeg tage 760. og opgradere senere.
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
14. april 2014 - 23:42 #3
Tak for svar er klar over sammenhængen, og linket var rigtig godt ;-)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
14. april 2014 - 23:49 #4
#2 Det må du vist forklare nærmere :-)
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 09:30 #5
Der kommer snart deres 800 serie, som hedder haswell. Prøv at google, jeg ved ikke så meget endnu om dem.
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
17. april 2014 - 15:54 #6
Kan en af jer lave et svar, så jeg kan lukke den ?
Avatar billede milter Ekspert
17. april 2014 - 16:03 #7
Jeg springer over, ellers tak :-)
Avatar billede kjaersgaard Praktikant
20. april 2014 - 12:42 #8
Slut