Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. april 2014 - 05:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

PC - hvor tæt kan microovnen stå uden at skade

Hej
    Jeg havde tænkt mig at stille mikroovnen ca 30 fra computeren, men, men -er det nu også en god ide, kan det tænkes at påvirke computeren

-dels hvad selve hukommelsen angår og dels hvad computerens levetid angår?

  Og hvilken afstand vil i i  stedet for anbefale mellen computer (bærbar) og mikroovn.

på  forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 08:16 #1
Det største problem er mados og vanddamp. Det vil kunne fedte pc'er indre til, så støv bindes fast og køling svigter.
Det bedste ville være en trykfølsom skærm i køkken og resten af maskinen i et rum ved siden af. Eller en vand/støvtæt tablet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 08:50 #2
Enig i #1.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. april 2014 - 11:47 #3
Det er så lidt ovnen bliver brugt i øjeblikket at det nærmest er løgn,
men jeg vil have det i tankerne hvis madlavning fra komfur elle mikroven bliver et større problem
et viskestykke over medens der laves mad vil måske også være en god ide.

i den her lejlighed bliver computeren nu også udsat for megt!! "naturligt" støv
  --og har ikke brugt at lukke pc, fordi hængslerne går lidt for stamme!! i forhold til  de bærbare jeg før har haft.

men undvære den i 14 dage kunne jeg ikke

for stramme = dækpladen hvor hængslerne er gjort  fast løfter sig en anelse

PS jeg købte engang en dåse "luft" fra Fellowes, for at puste ind gennem alle den bærbares åbninger -men syntes det -i virkelighedens verden/ i brug- så anderledes ud end jeg forestillede mig
  og måske ville jeg blot puste al støvet op i samme hjørne, så det gjorde mere skade end gavn?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 12:00 #4
hvis det med luft på dåse skal virke helt, så bør maskinen åbnes og der skal pustes indefra og ud. Og med en finger på kølere/ventilatorer, så de IKKE drejer rundt imens.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2014 - 12:28 #5
Hej, Novice-1.

  Jeg læser din bekymring for laptop'en som elektromagnetisk påvirkning fra din mikrobølgeovn?

  I den sammenhæng skal du kunne tage det roligt, idet godkendelseskravene til udstyr af den art på den danske marked, er tilpas strikse til at der ikke må slippes nok ud til at det påvirker noget.

  Eneste grund til bekymring vil da være, hvis din ovn er købt på det lokale kræmmermarked og importeret af sælgers fjerde granfætters nevø - så skal du lige overveje en sølvpapirshat i samme omgang.

De bedste hilsner ;-)
Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. april 2014 - 14:18 #6
Det er en ældgammel ovn købt i enten bilka eller elgiganten
--men kunne jo også sætte den nyest ovn (fra el forhandler) i  det hus hvor mikroovn og pc skal dele bord.

--nu risikerer vi vel ikke efterhånden at alle firmaer tester sig selv!!  takket være en eller anden EU forordning
-underforstået kan man så altid!! være sikker på at kvaliteten er i orden. :-)

claes!!  skriv lige et "svar" så du kan få point

ps  man kan vel ikke få et billigt! måleapparat (under 50 kr) der afslører kvaliteten i forhold til afskærmning
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. april 2014 - 17:57 #7
Ps: Nope - måleudstyr til den slags er et lidt andet leje.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
16. april 2014 - 07:40 #8
hvis claes 57 ikke vil have point, så ender jeg med selv at tage dem en dag :-) ?

den med måleudstyr,  tænkte  det  nok, -jeg tænkte også mere på at man "burde kunne" låne noget et sted, er jo kun een gang mar har brug for det.

Og jeg tænkte i øvrigt på, at man i dag går så meget op i dobbeltisolerede TV kabler, eller endnu bedre, og tænkte på hvor godt en mikroovn mon så var isoleret
eller hvor godt computeren er.

nåh men tak for svar på det ene og andet, så vil jeg tage det helt roligt.