Avatar billede jhjorsal Mester
15. april 2014 - 10:29 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Overfører hele ark fra Excel til et word dokument

Jeg sidder og skriver opgave og har lagt svarene fra en spørgeskemaundersøgelse ind i et Excel dokument, hvor hvert spørgsmål og svarene er repræsenteret på et ark, hvis nu jeg gerne vil overfører hvert ark til en side i et Word dokument, kan man det og hvordan :-)altså lidt ligesom når man samler flere Word dokumenter i et Word dokument Indsæt > Objekt > Tekst fra fil.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2014 - 13:40 #1
Hvis du klikker på klodsenlige til venstre for"A" i kolonne 1, og ovenover "1" i første række, så markeres hele arket. Højreklik samme sted, og du kan kopiere arket op i udklipsholderen.
Herefter skifter du til dit word dokument, og indsætter med "CTRL+V".
Nu er dit regneark indsat i dokumentet.
Øvelsen gentages for alle ark i dit regneark.
Det kunne sikkert også klares med noget VBAkodning, men det ligger uden for mit gebet.
Sansynligheden taler for, at du skal ændre dit worddokument til tværstillet format for de berørte sider.
/ptj_11
Avatar billede finb Ekspert
15. april 2014 - 17:01 #2
Det bliver nogen gange kønnere,
hvis du gemmer excel som en pdf.
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2014 - 20:22 #3
God pointe.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
15. april 2014 - 20:28 #4
Hvis ikke du ved, hvordan du gør, som finb råder til, så kommer det her:
Åbn et tomt Worddokument,indsæt de forskellige ark fra regnearket, husk at tilføje alle nødvendige kommentarer, og slut af med at gemme dokumentet i PDF-format. Gøres via filtype i "Gem Som" dialogboksen.
Herefter kan du indsætte PDF-dokumentet via "Indsæt fra fil" i dit endelige dokument.
/ptj_11
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
16. april 2014 - 09:45 #5
Alternativt:

Tag en kopi af det område i Excel der skal over i Word.
Åbn Word, tryk på pilen under Paste, tryk Paste Special og i dialogboksen Paste Special vælger du Microsoft Excel Worksheet Object. Sæt (om ønsket) prik ved Paste link og tryk på OK.

Hermed er der ikke nogen problemer med formatering.
Avatar billede finb Ekspert
16. april 2014 - 16:21 #6
Fordel selv...
Avatar billede jhjorsal Mester
30. april 2014 - 09:43 #7
Jeg har faktisk brugt xl-Enthusiast kommentar, sorry for den sene tilbagemelding, men lig et svar så får du point, ellers deles de ud blandet de andre :-)