Avatar billede fredenslund Nybegynder
15. april 2014 - 13:30 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Mit trådløse netkort bliver ved med at deaktivere sig selv

Efter jeg har installeret min computer om som jeg har gjort så tit så er mit trådløse netkort pludselig begyndt at deaktivere sig selv. Når jeg starter computeren op er det deaktiveret. Det samme gælder hvis jeg har haft den i dvale eller sleep mode. Så kan jeg køre en "troubleshoot problems" en gang eller to hvor den så siger at det er slået fra og om jeg vil aktivere det. Og så virker det. Den kan også sagtens findes at deaktivere sig selv mens jeg er i gang med at bruge det. Pludselig er det bare deaktiveret. Nogen ved hvad jeg kan gøre? Det er ved at være pænt irriterende.
Jeg har opdateret drivere til netkortet direkte via producentens hjemmeside. Har også set lidt på "power options" og om mit antivirus har en eller anden funktion med at deaktivere. Jeg er dog ikke 100 % sikker på hvor jeg skal kigge på de to sidste.
Avatar billede PrOz Nybegynder
15. april 2014 - 17:04 #1
Du kan evt. gå ind i System/Enhedshåndtering og fjern dit Trådløs netkort, for så at installer det igen :) Det fixer som real problemet for mig.

Det kan også være fordi, der er for mange bruger på den router, og derfor kan den ikke allokere Ip'erne til alle dine/jeres internet enheder :) løsningen til dette er ring til jeres udbyder og få en ny router, eller invester en ny Router, der opfylder dine krav :)

Håber det hjælper.
Avatar billede fredenslund Nybegynder
17. april 2014 - 13:23 #2
Jeg troede ikke på det men det virkede :) Tak