Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 15:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen install. Manglende DVD driver

Jeg prøver at installere windows 7 pro engelsk.
DVDén starter fint op, men kræver så en manglende DVD driver.
Jeg forstår ikke, at der kan bootes og komme så langt, hvis der mangler en driver??? Det værste er, at jeg ikke aner hvilken driver det drejer sig om. Den findes ikke på CDén med Gigabyte driver. Jeg har prøvet med og uden AHCI, det gør ingen forskel.
Er der nogen med en god ide?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 16:07 #1
Er det en helt tom disk du installerer på?

Jeg havde et tilsvarende problem for nogle måneder siden, hvor jeg skulle installere en Windows 8 på en bærbar.
På denne var der Xp på i forvejen, og gode råd var dyre da vi så meddelelsen.
Det endte dog med at vi startede installationen fra en kørende Xp, hvor vi så ikke fik meddelelsen om driveren da installationen gik i gang.
Men pc skulle jo genstartes på et tidspunkt, og der krydsede vi så fingrerene for at den gik igennem. Det gjorde den heldigvis, og vi kunne færdiggøre installationen. Windows Old blev fjernet, og maskinen kører perfekt bagefter.
Jeg er godt kler over det ikke er den rette fremgangsmåde, men hos os lykkedes operationen på den måde.
Det er nemlig bøvlet at finde en driver man ikke aner hvad er.
Den første gang den genstartede fik vi mulighed for at vælge Xp eller Windows 8 i en boot menu. Her blev Windows 8 hurtigt valgt så installationen fortsatte. Ved endt installation var boot muligheden væk og kun Windows 8 der bootede.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 16:31 #2
Tak for din kommentar. Så vidt jeg kan se, var der tale om om opgradering. Men jeg starter bunden, så det er ikke det sammen.
Jeg har lige lavet en USB windows. Har læst på nettet, at når den ovenstående meddelelse kommer, skal man trykke på cancel, flytte USB stikken til en anden port og prøve igen.
Jeg vil holde dig underrettet om resultatet.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 17:12 #3
Nej den nævnte bærbar skulle have været en clean install, men da vi fik driverproblemet, var vi nødt til at eksperimentere.

Opgradering var på den stationære jeg skriver fra her.

Vi installerede også fra usb, så jeg glæder mig da til at høre om det kan løse problemet med dvd driveren
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 18:00 #4
USB kørte helt uden problemer. Det var en Ultimate installation på engelsk. Men det var 8. pro update fuldstændig ligeglad med.
Pro, ultimate, hvad som helst, med eller uden nøgle, det er ligemeget, man ender med at få en dansk w 8. pro, under alle omstændigheder.
Dramaet foregår på min reserve computer, og nu må jeg igang med Hirens for at slette alt det møg, og igen installere Linux Mint.
Siden jeg installerede win 8. har jeg haft utrolig mange problemer, og nu kan jeg ikke engang opdatere win 8.1.
Jeg kan ikke sige, hvor inderlig træt jeg er af Microsoft, suk!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2014 - 18:12 #5
Det lyder ikke godt i mine ører.

Så vil jeg heller ikke drømme om at opgradere til det selvom jeg får tilbud om det ind imellem.
Jeg har af samme grund heller ikke oprettet Microsoft konto, da jeg ikke gider at få tilbud om forskellige ting. Apps bruger jeg heller ikke. Jeg vil bare hanve et system der opdateres i fremtiden. Havde Xp kørt videre i nogle år i nu, kunne jeg ikke have drømt om at opgradere.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2014 - 18:24 #6
win8 defekt shop.
http://www.tweaking.com/content/page/windows_repair_all_in_one.html
du behøver ikke at starte fra faneblad 1 med malwarebytes - men på det sidste er en samling rep-værktøjer - heribland en, der reparere windows shop/update der hænger. Bare kør alle dem, den selv tjekker af.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2014 - 21:45 #7
#5 Ak ja, havde de bare udbygget XP så ville det se bedre ud.

#6 Mange tak for dit link. kørte det prog. i mere end en time, desværre gjorde det ingen forskel.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 15:23 #8
Tak for jeres indlæg, I må gerne lægge et svar begge 2 :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2014 - 15:32 #9
Tak men jeg springer over med point her. God påske :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 18:27 #10
Tak i lige måde:-)

claes57 lægger du et svar?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2014 - 19:34 #11
claes har i andet spørgsmål, givet afkald på point.