Avatar billede jeromaka Praktikant
16. april 2014 - 09:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iTunes fejl (0x80090318)

Jeg har virkelig brug for hjælp.

Jeg skal have taget backup af min iphone da den skal ombyttes til en ny.

Jeg kan ikke logge på itunes, den kommer med fejl. Har prøvet:
C:\Windows\system32>netsh winsock reset

Den skriver bare jeg skal køre som administrator, men jeg er logget på computeren som administrator, da min bruger er det.

Hvad gør jeg?

http://billedeupload.dk/images/eQLT2.jpg
Avatar billede ptj_11 Forsker
16. april 2014 - 12:45 #1
Selv om din brugerkonto er medlem af gruppen "Administratorer", så er du stadig ikke logget på som den overordnede admini´strator.
For at være det, så kræves følgende:
Klik på knappen "Start", klik i feltet "søg", skriv "CMD". I listen over fundne programmer foroven kan du se et sort programikon og teksten cmd.
Højreklik på dette ikon og vælg "Kør som administrator".
Dette åbner et sort vindue. Her skal du udføre 2 handlinger:
1. Skriv følgende: net user administrator active:yes og klik "Enter", og programmet kvitterer med ordene "Kommandoen er udført".
2. Skriv følgende: net user administrator "Ønsket password" og klik "Enter", og programmet kvitterer med ordene "Kommandoen er udført".
Ad 2. Med "Ønsket password" menes, at her skal du skrive det password, som du vil benytte til din administratorkonto i stedet for Ønsket password.
Alt skrives uden anførselstegn.
Ovenstående tager udgangspunkt i, at dit styresystem er Windows 7, men opgaven udføres på samme måde i Windows Vista, selv om at der kan være forskel på adgangen til CMD. Programmet kan også findes via startmenuen/alle programmer/Tilbehør.
Når du har udført ovenstående, så skal du logge af din brugerkonto, og logge på igen, men denne gang på administratorkontoen.
Prøv ovenstående, og lad os se, om ikke det kan løse dit problem.
/ptj_11
Avatar billede jeromaka Praktikant
16. april 2014 - 13:19 #2
Tusind tak ptj_11 - Det virker :-)

Hvis du lige smider et svar, så du kan få pointene :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. april 2014 - 12:38 #3
Glæder mig at kunne hjælpe. Sådan hund og kat imellem -:)
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. april 2014 - 12:44 #4
Glemte lige at give et råd:
Du skal kun logge på som administrator, når det kræves af en handling eller et program, som du vel at bemærke er sikker på er uskadelig/t.
Logikken siger jo, at alt hvad du foretager dig, medens du er logget på som administrator, har direkte adgang til ømtålelige områder på din computer.
Der er jo en god grund til, at Microsoft har ændret på adgangen til de administrative rettigheder i systemet.
/ptj_11