Avatar billede mosskov Praktikant
16. april 2014 - 19:28 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hjælp virus Rich text Format

Jeg har fået virus som har lavet alle mine om til Rich Text format
også Pdf filer,word,Access alle mine billeder også dem der ligger på Dropbox
de har alle fået endelsen enc, når jeg lukker dem op er der kun denne besked jeg har ikke gjort noget af det der står i meddelsen

"[EN] The file is encrypted
To decrypt the file, follow these steps:
1. Disable antivirus (and firewall) installed on your computer
2. Enable internet connection
3. Unpack the archive C:\Documents and Settings\Mogens\Lokale indstillinger\Application Data\ByfbTHeG\MojwZcHV.zip (or archive with the same name on your desktop). Password fQseKLqU
4. Run the unzipped qhxRdjKn.exe
5. Enter the correct code voucher Ukash, Paysafecard or MoneyPack
6. Do not restart the computer. Expect complete decoding"

jeg har scannet med Avast Ccleaner og Malwarebytes
og jeg tror jeg har slettet virusen jeg har kørt programmerne flere gange uden at finde virus
jeg har også prøvet at lave nye filer med word og disse er OK

tror i at jeg kan redde nogle af mine mange filer??

den pc som det skete på kørte Windows XP jeg var igang med at flytte til en anden pc med windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 00:42 #1
Hvis du ved hvad der skal være i en fil, så højreklik på den og vælg "åbn med". Vælg så programmet på listen du vil have til at åbne filen, og husk at tjekke af at dette program skal bruges til at åbne tilsvarende filer i fremtiden. Det samme gør du med billeder, pdf filer osv.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 00:48 #2
Og så er der også den automatiske måde her:
http://www.techsupportall.com/file-association-fix-for-windows-xp/
Avatar billede mosskov Praktikant
17. april 2014 - 09:16 #3
Tak til 220661 fordi du svarede

Men hvis du ser på den link findes der ingen endelser "enc"

filerne er blevet omdøbt til: xxx.pdf.enc eller xxx.accdb.enc
eller xxxx.jpg.enc og flere

der ligger en ny mappe på mit skrivebord der hedder "MojwZcHV.zip "
men jeg ved ikke om jeg tør åbne den.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 09:25 #4
Nej du skal ikke noget som helst med den Ukash du beskriver. Den gør bare problemet større.
Kan du ved at højreklikke på filerne og tildele den en ny henvisning og få dem tilbage?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 09:30 #5
Har du brugt et program der hedder CopySafe, der krypterer filerne?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 09:33 #6
Prøv at højreklikke på xxx.pdf.enc filen og vælg åbn med og vælg Adobe Reader til at åbne filerne med denne filendelse.
Avatar billede mosskov Praktikant
17. april 2014 - 09:38 #7
Nej jeg kender ikke Copysafe

Jeg har prøvet at åbne filerne med Adobe Reader men i alle filerne er der kun den tekst her.

"[EN] The file is encrypted
To decrypt the file, follow these steps:
1. Disable antivirus (and firewall) installed on your computer
2. Enable internet connection
3. Unpack the archive C:\Documents and Settings\Mogens\Lokale indstillinger\Application Data\ByfbTHeG\MojwZcHV.zip (or archive with the same name on your desktop). Password fQseKLqU
4. Run the unzipped qhxRdjKn.exe
5. Enter the correct code voucher Ukash, Paysafecard or MoneyPack
6. Do not restart the computer. Expect complete decoding"

på 3 sprog og ikke andet det er alle filer der ender på "enc"
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 09:46 #8
Har du prøvet st systemgendanne til før problemet opstod?
Avatar billede mosskov Praktikant
17. april 2014 - 10:11 #9
Har lige prøvet det kan ikke komme langt nok tilbage i tiden
den har åbenbart ikke været slået til.

Hvis der ikke er andre muligheder har jeg tænk på at kopiere
den nye mappe over på en gammel pc. og lukke den op og se hvad det er jeg tænker at de forlanger betalingen for genoprette filerne.

har du andre forslag.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. april 2014 - 10:34 #10
Jeg kender ikke selv CopySafe, og jeg ved ikke om det er noget man tør prøve?
http://copysafe-pdf-reader.software.informer.com/
Du kan jo evt prøve det på den gamle computer.
Kan den åbne dem, kan man måske gemme dem i de gamle formater bagefter.
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2014 - 16:00 #11
Er du kommet videre?
Avatar billede mosskov Praktikant
31. maj 2014 - 09:07 #12
Undskyld der er gået noget tid.
Jeg har prøvet de ting som du har rådet mig til,
der er ikke noget der hjælper så, jeg vil lukke spørgsmålet nu,
vil du have nogle point så læg et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. maj 2014 - 11:01 #13
Du lukker bare.
Avatar billede mosskov Praktikant
08. juni 2014 - 10:00 #14
Jeg lukker