Avatar billede fendt1975 Nybegynder
16. april 2014 - 21:56 Der er 1 kommentar

Skal jeg vælge Qnap eller Synology

Jeg er i syv sind - valget står mellem synology DS713+ eller qnap ts-269 - hvad skal jeg vælge.

Vi har ipads, pcer, iphones i huset - det skal bare virke.
Avatar billede Frank_F Nybegynder
21. april 2014 - 16:22 #1
Hvis jeg skulle vælge ville jeg tage Synology DS713+ Diskstation

Jeg har kørt med en DS209+II i 3 år uden Problemer og der virker bare uden nogle former for Problemer

Adgang til Synology DS er nemt at sætte op hvis du har en nyere Router som findes i Listen over Kompitabel Router på Synology's hjemmeside.

Min DS209+II er ligeledes opsat med DNLA/UpnP funktioner som Media-Server til anvendelse sammen med vores Digitale TV og PS3

Desuden er der god understøttelse af Apple Ipad/Iphone og Andriod Smartphones/Tablets samt et væld af 3.Parts Pakker til Installation på Synology NAS.

Adgang fra Internet er nemt at sættte op via registering på Synology DS Center og holder sig selv Opdateret for nem adgang til din DS hele tiden når du er ude af huset.

Endvidere er der et godt system indbygget til Overvågning af hjemmet, der skal dog tilkøbes extra Licenser hvis flere IP-Kameraer skal anvendes.

Der er fornyligt kommet en større DSM-Opdatering og Synology er hurtige til at udgive Opdateringer/Forbedringer samt lukke Sikkerheds-huller i systemet hurtig.

Desuden er der god Support på Dansk under Support-siden (Vidensdatabasen) samt at der findes flere Wiki-sider på Internettet som beskæftiger sig med Installation og Opsætning af
Synology Systemer og Udvidelses-Pakkerne til Systemet.