Avatar billede MarianneF Nybegynder
18. april 2014 - 12:09 Der er 1 kommentar

Problemer med sum hvis

Hej,

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med min sum hvis funktion, som ikke vil beregne det endelige resultat.

Funktionsargumenterne "Område" og "Kriterium" skulle være ok. (Den siger SAND til mit kriterium)

Sum område sætter jeg til fx J4:J6, herefter viser den tallene i de 3 celler adskilt med semikolon.
Men under de tre funktionsargumenter, hvor der står hvad resultatet skal give (altså summen af de 3 celler) står der ingenting... Og tilbage i Excel arket står 0 (nul).

Håber det gav mening og at nogen kan hjælpe :)

Hilsen Marianne
Avatar billede jqrn Mester
21. april 2014 - 19:17 #1
Det giver ikke helt tydelig mening.

Jeg forstå at resultatet er nul og det skal det ikke være. Men jeg forstår f.eks. ikke hvor den viser tallene i de 3 celler adskilt med semikolon - det skal vel kun vise værdierne af input cellerne i disse?

Og er kriterium er SAND - altid, for alle tre celler eller?

hvis det kun er tre celler er det så muligt at du kan gengive problemet?