Avatar billede brasso Forsker
18. april 2014 - 15:23 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Outlook 2010 Pro. Kan ikke oprette E-mail kontoer i Outlook??

Hej
Nu driver Outlook mig snart til vanvid. Har en ny installation af Office 2010 Pro, og skal så have oprettet 3 forskellige E-mail konti der skal køre via Outlook. Jeg har en .pst fil, fra den tidligere installation, liggende på hd 2, drev e:\Google Drev\Outlook-filer\navn.pst.
Når jeg er færdig med at oprette en ny konto, har testet den, og så vil gemme den kommer der en fejl 0x80070002, ukendt fejl. Hvis jeg vælger "Ny .pst", kommer fejlen, prøver jeg at klikke på "Gennemse" under punktet "Eksisterende .pst", sker der bare ingenting, prøver jeg så at trykke "gennemfør" kommer der bare en besked om at .pst filen ikke er en gyldig Outlook fil. Jeg prøvede så at eksportere .pst filen, for at få en ny kopi, men når den så hentes ind igen, kommer samme besked "Ikke en gyldig Outlook .pst fil". Jef vil være meget taknemmelig, hvis der er nogen der har en løsning. Jeg har kigget lidt rundt på "nettet", men har ikke rigtig fundet noget.
Avatar billede brasso Forsker
18. april 2014 - 15:53 #1
Nu har jeg forsøgt at slette .pst filen, men så kan Outlook slet ikke starte. Den skriver bare at filen ikke kan findes, og så lukker den ned. Det var sku da noget smartere at den bare åbnede, så det er muligt at definere en ny .pst fil, det er da ikke for smart lavet. Hvordan kommer jeg uden om denne hindring?
Avatar billede brasso Forsker
19. april 2014 - 19:54 #2
Hejsan
Har selv fundet en løsning, selv om det er lidt mærkeligt.
Når jeg når til at skulle vælge enten en ny .pst fil, eller en eksisterende, indtastede jeg den komplette sti til den på HD-2 gemte .pst fil, istedet for at vælge at trykke på knappen "Gennemse", og så var der ingen problem, med at få lov til at gemme konto opsætningen. Jeg har nu oprettet 3 kontoer på denne måde,uden problemer. Dog bliver den gmail konto som er sat som standard ikke automatisk den fpretrukne til afsendelse af en ny E-mail, måske hænger det sammen med at den er sat op som IMAP istedet for en POP3 konto?