Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 08:32 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Virus - en gang i døgnet

Jeg har fået noget virus på min pc, som kun optræder en gang i døgnet og kun når jeg besøger visse websider. Når jeg klikker på linket til siden kommer den ønskede side rigtig nok frem, men i webadressefeltet står der en helt anden webadresse og hvis jeg klikker på siden, henvises jeg til siden i webadressefeltet. Virus virker som sagt kun en gang i døgnet, både på IE og Crome.

Jeg har forsøgt flere muligheder bla. AVG, WinZip og andre programmer, samt Microsoft Securiety Essentials fuldtopdateret uden held, der er ingen meldinger om virus.

Ville også prøve systemgendannelse, men her er ingen gendannelsespunkter som går langt nok tilbage - en uge - der kan bruges.

Hvad kan jeg gøre? Kan man evt. finde systemgendannelsespunkter som går endnu længere tilbage på anden vis?

Mvh. rwj
19. april 2014 - 09:07 #1
Hvilket Styresystem ?

Hvilken Browser ?

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2014 - 09:54 #2
Er du på fx hola eller anden VPN/proxy server, så din adresse flyttes til udlandet? Kan fx køre netflix fra USA på den måde.
19. april 2014 - 10:39 #3
Ref #2: Den komm. var vist i den forkerte tråd ?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 10:41 #4
Hej

Vista og browser og virus er både på IE og Crome.

Ok, jeg henter forslåede program, og vender retur. Indtil videre tak.

Mig bekendt ikke noget hola eller VPN.

Mvh. rwj
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2014 - 10:43 #5
sorry
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 10:51 #6
Værsgo her er loggen:

# AdwCleaner v3.023 - Report created 15/04/2014 at 09:43:50
# Updated 01/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Username : Rene - RENE-PC
# Running from : C:\Users\Rene\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\BE09EMAO\AdwCleaner.exe
# Option : Scan

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

File Found : C:\Users\Rene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_eooncjejnppfjjklapaamhcdmjbilmde_0.localstorage
File Found : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\bprotector_extensions.sqlite
Folder Found : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\Extensions\ffxtlbr@delta.com
Folder Found C:\Program Files\MyPC Backup
Folder Found C:\Program Files\Vittalia
Folder Found C:\ProgramData\Babylon
Folder Found C:\ProgramData\BitGuard
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Local\PackageAware
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Local\Temp\TempDir
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Roaming\BabSolution

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\Vittalia
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Start Menu\Programs\MyPC Backup
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKCU\Software\Softonic
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WLXQuickTimeShellExt.DLL
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{0F84EFB8-B7B7-4514-B3BC-2370843D1C94}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\08121C32A9C319F4CB0C11FF059552A4
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Vittalia
Key Found : HKLM\Software\Vittalia

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16533

-\\ Mozilla Firefox v26.0 (da)

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Found : homepage

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [2860 octets] - [15/04/2014 09:43:50]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt - [2920 octets] ##########
# AdwCleaner v3.024 - Report created 19/04/2014 at 10:43:02
# Updated 18/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Username : Rene - RENE-PC
# Running from : C:\Users\Rene\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Scan

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

File Found : C:\Windows\system32\roboot.exe
Folder Found C:\Program Files\iSafe
Folder Found C:\Program Files\MyPC Backup
Folder Found C:\Program Files\Vittalia
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Local\Temp\mt_ffx
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Local\Temp\Youcam
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Roaming\iSafe
Folder Found C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Systweak
Folder Found C:\Users\Rene\Documents\Youcam

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\Vittalia
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Start Menu\Programs\MyPC Backup
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKCU\Software\Softonic
Key Found : HKCU\Software\systweak
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WLXQuickTimeShellExt.DLL
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{0F84EFB8-B7B7-4514-B3BC-2370843D1C94}
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Found : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\08121C32A9C319F4CB0C11FF059552A4
Key Found : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\0FF2AEFF45EEA0A48A4B33C1973B6094
Key Found : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\305B09CE8C53A214DB58887F62F25536
Key Found : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Vittalia
Key Found : HKLM\Software\systweak
Key Found : HKLM\Software\Vittalia

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16545

-\\ Mozilla Firefox v26.0 (da)

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [5822 octets] - [15/04/2014 09:43:50]
AdwCleaner[R1].txt - [1005 octets] - [15/04/2014 10:11:17]
AdwCleaner[S0].txt - [3131 octets] - [15/04/2014 09:46:57]
AdwCleaner[S1].txt - [1066 octets] - [15/04/2014 10:13:02]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[R0].txt - [6062 octets] ##########
19. april 2014 - 11:22 #7
Øhhh - du fik vist ikke bruge [Clean] ???
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 11:27 #8
nej, sorry, det skulle jeg naturligvis have gjort før fremsendelse af log:-) Det skrev du jo.

jeg vender retur.

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 11:32 #9
værsgod:

# AdwCleaner v3.023 - Report created 15/04/2014 at 09:46:57
# Updated 01/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Username : Rene - RENE-PC
# Running from : C:\Users\Rene\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\BE09EMAO\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\BitGuard
Folder Deleted : C:\Program Files\MyPC Backup
Folder Deleted : C:\Program Files\Vittalia
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Local\PackageAware
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Local\Temp\TempDir
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\BabSolution
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\Extensions\ffxtlbr@delta.com
File Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\bprotector_extensions.sqlite
File Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\chrome-extension_eooncjejnppfjjklapaamhcdmjbilmde_0.localstorage

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

[#] Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{0F84EFB8-B7B7-4514-B3BC-2370843D1C94}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Start Menu\Programs\MyPC Backup
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WLXQuickTimeShellExt.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Softonic
Key Deleted : HKLM\Software\Vittalia
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Vittalia
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\Vittalia
Key Deleted : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\08121C32A9C319F4CB0C11FF059552A4

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16533

-\\ Mozilla Firefox v26.0 (da)

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

Deleted : homepage

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [3000 octets] - [15/04/2014 09:43:50]
AdwCleaner[S0].txt - [2991 octets] - [15/04/2014 09:46:57]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [3051 octets] ##########
# AdwCleaner v3.024 - Report created 19/04/2014 at 11:27:36
# Updated 18/04/2014 by Xplode
# Operating System : Windows Vista (TM) Home Premium Service Pack 2 (32 bits)
# Username : Rene - RENE-PC
# Running from : C:\Users\Rene\Downloads\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\Program Files\iSafe
Folder Deleted : C:\Program Files\MyPC Backup
Folder Deleted : C:\Program Files\Vittalia
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Local\Temp\mt_ffx
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Local\Temp\Youcam
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\iSafe
Folder Deleted : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Systweak
Folder Deleted : C:\Users\Rene\Documents\Youcam
File Deleted : C:\Windows\system32\roboot.exe

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

[#] Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tasks\{0F84EFB8-B7B7-4514-B3BC-2370843D1C94}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MenuOrder\Start Menu\Programs\MyPC Backup
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\WLXQuickTimeShellExt.DLL
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\protector_dll.protectorbho.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{0A18A436-2A7A-49F3-A488-30538A2F6323}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{AE805869-2E5C-4ED4-8F7B-F1F7851A4497}
Key Deleted : HKCU\Software\Softonic
Key Deleted : HKCU\Software\systweak
Key Deleted : HKLM\Software\systweak
Key Deleted : HKLM\Software\Vittalia
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Vittalia
Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Management\ARPCache\Vittalia
Key Deleted : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\08121C32A9C319F4CB0C11FF059552A4
Key Deleted : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\0FF2AEFF45EEA0A48A4B33C1973B6094
Key Deleted : HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\UserData\S-1-5-18\Components\305B09CE8C53A214DB58887F62F25536

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16545

-\\ Mozilla Firefox v26.0 (da)

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\p8v5v99s.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\Rene\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [6142 octets] - [15/04/2014 09:43:50]
AdwCleaner[R1].txt - [1005 octets] - [15/04/2014 10:11:17]
AdwCleaner[S0].txt - [6150 octets] - [15/04/2014 09:46:57]
AdwCleaner[S1].txt - [1066 octets] - [15/04/2014 10:13:02]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [6270 octets] ##########
19. april 2014 - 11:47 #10
Det var bedre ...

Hvordan kører 'dyret' så nu ?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 11:55 #11
Tak.

Ja, dyret kører såmænd helt ok, faktisk no problemer:-)

Problemet med omtalte virus er jo også, at de kun dukker op en gang i døgnet og det er første gang jeg besøger siderne. Efter besøg på siden, må jeg vente til næste dag hvor jeg igen åbner siderne for at se, om problemer er løst.

Så et endegyldigt svar kan jeg først give dig i morgen, er det ok?

mvh. rwj
19. april 2014 - 18:16 #12
Afventer bare ... forventer dog ikke ballade ...
Avatar billede tiger_dk Mester
19. april 2014 - 18:24 #13
Et rigtigt godt alternativ til din virusscanner, det er Malwarebytes Anti-Malware https://www.malwarebytes.org/premium/ , det koster $24,95 (134,60,-) for en evighedslicens, det er altså en rigtig god investering, at du bare ved det ! Det er et program, der kan finde selv de værste infektioner. Det er og AdwCleaner, som
karise_larry også fortalte dig at du skulle køre, som går du ikke helt galt i byen !

Alternativ kan du prøve den gratis version her https://www.malwarebytes.org/free/

Men den licens jeg snakker om, det god investering. Har selv programmet kørende på min maskine, det køre til UG. De er lige kommet i version 2.0 - (Malwarebytes version 2.09) http://www.eksperten.dk/guide/1605

God Påske !
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 07:15 #14
Hej igen

Desværre, virus var der igen her til morgen. Har du, karise_larry, et nyt forslag?

tak til tiger_dk, jeg følger dit forslag, hvis karise_larry ikke har flere råd.

fortsat god dag.

mvh. rwj
Avatar billede tiger_dk Mester
20. april 2014 - 09:55 #15
Hvis du tager en lille rundtur herinde på eksperten.dk, så kan du se, når der en, lige som dig, har noget problemer med noget virus osv. på sin pc Så er det faktisk i næsten alle tilfælde, at de siger at du skal køre en scan med Malwarebytes Anti-Malware. Det siger lidt om, hvor god tillid man har til programmet !
CCleaner er også godt at have på ens pc - http://www.filehippo.com/download_ccleaner

Prøv at, sætte en real-time beskyttelse på Malwarebytes Anti-Malware, hvis du køre en 14 dags gratis periode, så starter det op med Windows ligesom dit antivirus program 1
20. april 2014 - 10:04 #16
Enig med #15 ...
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2014 - 10:07 #17
Hej

Ok, tak for svar fra begge og så prøver jeg tiger_dk's forslag med Malwarebytes Anti-Malware.

I øvrigt, irriterende at jeg skal vente til i morgen med at vide om programmet virker, kan man ikke fikse dato på pc, og dermed snyde virus?

Jeg vender retur i morgen under alle omstændigheder.

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2014 - 09:51 #18
Hej

Desværre, patienten er stadig inficeret med virus, ingen ændringer efter brug af tiger_dk's forslag.

Jeg modtager gerne flere forslag, men er ikke på pc resten af dagen, så evt. svar vil først komme i morgen.

Fortsat god dag til alle.

mvh. rwj
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2014 - 11:19 #19
Hvordan ved du det er virus, malwarebytes scanner efter spyware ikke virus.

Jeg har forsøgt flere muligheder bla. AVG, WinZip og andre programmer, samt Microsoft Securiety Essentials fuldtopdateret uden held, der er ingen meldinger om virus.

WinZip bruges til at zippe filer ( komprimere ) og fjerner ikke virus - men hvis AVG eller MSE  siger at der ikke er virus hvordan kommer du så til den konklusion at den er inficeret med virus.

Hvis du bliver "stillet om" til nogle bestemte sider er det nok Adware.

Problemet med omtalte virus er jo også, at de kun dukker op en gang i døgnet og det er første gang jeg besøger siderne. Efter besøg på siden, må jeg vente til næste dag hvor jeg igen åbner siderne for at se, om problemer er løst.

Kan du forklare lidt mere nøjagtigt hvad der sker når det går galt - hvilke sider går det galt med ?

Hvor mange antivirusprogrammer har du på computeren ?
21. april 2014 - 12:20 #20
Enig med #19 ...
Avatar billede tiger_dk Mester
21. april 2014 - 13:37 #21
Når du siger der er virus på maskinen, kan du give et navn på hvad den så hedder ?

Der er nogen antivirus programmer, der har det handicap, at de engang i mellem, laver det der hedder en falsk positiv. Dvs. den finder noget den synes ser mistænksom ud, men i virkeligheden er det meget harmløs !

Søg for, som pixxel siger, at der er ikke er flere antivirus programmer på maskinen, de konflikter bare med hinanden !
Avatar billede tiger_dk Mester
21. april 2014 - 20:32 #22
prøv, at køre en scan med den her https://www.virustotal.com/da/ , det er en online scanner, der bruger omkring 30 virusscanner på en gang. Hvis der er en enkelt fil du mistænker eller en side, så brug den her side...
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 07:43 #23
Det er en god pointe som pixxil i #19 har, jeg har rodet rundt i begreberne omkring virus/adware. Beklager:-)

Jeg bliver stillet om til nogle bestemte sider, det sker kun en gang daglig, så ja, det er nok Adware. I dag blev jeg henvist til denne side: http://psykologtry.no/bing.htm

Efter jeg installerede og kørte Malwarebytes Anti-Malware, har jeg kun det anti-virus program og Microsoft Security Essentials på pc.

Anbefaler du - tiger_dk - at jeg sletter de 2 anti-virus programmer jeg har nu og køre den scan som du hentyder til i #22?

Indtil videre tak til alle:-)

mvh. rwj
22. april 2014 - 08:32 #24
... #22 er til scan / check af enkeltfiler ...
Avatar billede tiger_dk Mester
22. april 2014 - 09:01 #25
Nej jeg anbefalder ikke, at du sletter dit antivirus program, og køre det jeg henviser til i #22, det er som karise_larry siger er til at tjekke enkeltfiler. Det er en alternativ til det man har installeret på maskinen ! Det skal så lige siges, at Malwarebytes Anti-Malware ikke er et antivirus program i den forstand, som f.eks. Microsoft Security Essentials

Prøv, at slet Microsoft Security Essentials og installere en 30 dags gratis periode af Kaspersky Internet Security 2014

http://www.kaspersky.com/dk/internet-security-trial
Avatar billede tiger_dk Mester
22. april 2014 - 09:30 #26
prøv, at læs denne artkel http://www.altomdata.dk/oedelaeg-din-pc og se hvordan slemt det kan gå, hvis man gør alle de forkerte ting på internettet mht. til installation af programmer osv!
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 10:32 #27
Hej

tiger_dk.

Tak for det, jeg følger dine anvisninger og vender retur. Fortsat god dag.

mvh. rwj
Avatar billede tiger_dk Mester
22. april 2014 - 10:43 #28
lige en ting, hvorfor står der endeligt (nedlagt brugerprofil) ved din profil ?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 10:48 #29
ja, godt spørgsmål, ved faktisk ikke hvorfor min profil er nedlagt, så det kan jeg ikke svare på. Men jeg er i gang med opgaven:-)
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 08:11 #30
Jeg fulgte tiger_dk's anbefalinger, slettede MSE og installerede Kaspersky antivirusprogram, kørte hele molevitten og ventede spændt til i dag.

Nu kunne jeg så konstatere, at jeg har danmarks reneste pc, der var i hvert fald ingen virus/adware længere. Hvordan og hvorfor, kan jeg desværre ikke forklare:-)

Tak herfra til alle som har bidraget til hjælpen men da var således tiger_dk's forslag som virkede, så er du venlig at smide et svar?

Fortsat god dag.

mvh. rwj
Avatar billede tiger_dk Mester
23. april 2014 - 08:54 #31
Det er jeg glad for, at høre. Nu skal du huske at aktivere det inden de 30 dage er over !

Der er nogen ting der skal slåes til i Kaspersky, f.eks Anti-banner, det er altid slået fra når man laver en reinstall af programmet. Hvorfor ved jeg ikke. Men jeg skal nok lige komme med de ting, der skal slåes osv. jeg har sån en guide, som jeg selv har lavet. Jeg oplaoder den lidt senere i dag !

Jeg har nemlig selv Kaspersky, godtnok PURE 3.0, det ligger over KIS. Men KIS er ligeså godt.
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2014 - 09:27 #32
Ja, det skal jeg nok, gider ikke det rod her:-)

Ok, tak på forhånd og som sagt, fortsat god dag.

mvh. rwj
Avatar billede tiger_dk Mester
23. april 2014 - 18:36 #33
Her er en guide http://gratisupload.dk/vis/709875 den er godt nok henvist til 2012 versionen, men de ting jeg henviser til, er stortset de samme der skal laves i 2014 udgaven, der er måske et par enkelt ting der ikke er i 2014 versionen ! Brugerfladen ser lidt anderledes ud, end det der er vist i guiden.
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2014 - 06:59 #34
Tak skal du have, det skal jeg nok få brug for.

Fortsat god dag.

mvh. rwj
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2014 - 16:00 #35
Husk at acceptere #31
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2014 - 17:11 #36
Ja, det var sq en smutter, jeg siger tak fordi du henledte opmærksomheden på min fejl og beklager overfor tiger_dk, men kan så i samme åndedrag ønske alle et godt forår:-)

mvh. rwj
Avatar billede 220661 Ekspert
01. maj 2014 - 19:17 #37
I lige måde :-)