Avatar billede oOCarstenOo Mester
19. april 2014 - 19:51 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp (C:) er næsten fuld:

Hejsa,

Min søn har en ACER BÆRBAR PC: (ACER ASPIRE 5750 G)

Styresystemet er (Windows 7 Home Premium 64 bit)

(C:)Er næsten helt fuld, han bruger den næsten kun til at spille på så der skulle jo gerne være en del plads.:)

Nu har jeg ikke så meget forstand på det, men kan man lave et (D:) Og så smide en del fra (C:) Derover, eller kan man købe et nyt (C:) Med noget mere plads på, og sætte i?

Håber der er en der har lyst til at hjælpe..? :)
Avatar billede MorDuC Nybegynder
19. april 2014 - 19:56 #1
du kan sagtens sætte en større harddisk i. Hvilket jo umiddelbart er en nem løsning.

Kunne også være, der bare skulle fjernes nogle spil eller andet, som din søn ikke spiller mere.
Avatar billede Vahid Mester
19. april 2014 - 19:58 #2
Hej, Prøv at køre en Defraggler, og evt. få ryddet op i de programmer han har indstalleret.

Når man spiller spil, er der tit og ofte en masse ekstra programmer som bliver indstalleret ved siden har, som ikke er nødvendige.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2014 - 22:59 #3
Du giver for få oplysninger. Der er altså en HDD på 750 GB. Er det på 1 partition -C_drevet, Som næsten er fyldt op? Hvis ja, så er der kun 2 muligheder.1.slette noget af det som ligger der, eller 2. købe en større HDD. Men, hvad så med styresystemet? Ligger der en Recovery partition på HDD? Hvis ja, og du køber en større disk, så sørg for at klone den Recovery over på den nye.
Man kan sagtens lave en D-partition, men det kræver, at der er plads at tage af, fra C-partitionen, men det lyder som om, at det er der ikke. Der er jo også den mulighed, at købe en ekstern USB HDD. Hvis du køber en på 500GB kan den tilsluttes 1 eller 2 USB porte uden ekstra strømforsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 08:29 #4
Hjalp en veninde med at opstarte en preinstalleret computer her for en måned siden.
På denne computer er der en disk på 1TB, hvor drevet er delt i 2 lige store partitioner.
Prøv at gå i kontrolpanelet under mappe indstilliger-vis, og sæt den midlertidigt til at vise alle filer og mapper på computeren.
Gå herefter til Computer og åbn.
Har du så kun et fyldt c drev, eller ligger der også en stor D partition?
Avatar billede oOCarstenOo Mester
20. april 2014 - 10:14 #5
Jeg syntes at jeg har slettet det der er at slette, men hvad skal jeg kigge efter hvis jeg skal sætte en ny harddisk i? og hvad koster en ny harddisk ca, 1 tb eller sådan noget? :)
Avatar billede oOCarstenOo Mester
20. april 2014 - 10:26 #6
Jeg har kørt en Defraggler og syntes jeg har slettet hvad der er at slette:) men der står at der kun er en 320GB HDD i og  det på 1 partition -C_drevet, "220661" jeg prøver lige at se efter om der både er et c og ddrev på computeren i aften, og til at vise alle filer og mapper på computeren.
20. april 2014 - 10:32 #7
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2014 - 12:15 #8
Med den størrelses anvisning du kommer med, vil jeg tro der kun er en disk i den.
Men det skader jo ikke at tjekke det, hvor den viser alle filer og mapper.
Avatar billede kimtheman Novice
20. april 2014 - 12:52 #9
Du kan også tjekke det sådan her:
Sådan startes Diskhåndtering:
1.Log på som administrator eller medlem af gruppen Administratorer.
2.Klik på Start, klik på Kør, skriv compmgmt.msc, og klik derefter på OK.
3.Klik på Diskhåndtering i konsoltræet. Vinduet Diskhåndtering åbnes. Dine diske og diskenheder vises i grafisk visning og listevisning. Hvis du vil tilpasse visningen af dine diske og diskenheder i vinduets øverste og nederste rude, skal du pege på Top eller Bund på menuen Vis og derefter klikke på den visning, du vil bruge.

Mvh. Kim
Avatar billede finb Ekspert
20. april 2014 - 13:23 #10
Søg efter de største filer, fx >10MB,
flyt de største over på usb el.lign.
Avatar billede oOCarstenOo Mester
04. maj 2014 - 21:41 #11
Hejsa,

Jeg har slettet min søns harddisk og lagt en ny Windows, slettet Windows Old og lagt spillene ind igen, men C: er næsten fuld igen, så jeg må jo nok se mig om efter en anden harddisk for han vil helst at det skal være en intern harddisk, men i får mange tak for jeres hjælp, det er skønt :)