Avatar billede barth Professor
20. april 2014 - 16:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

iPad - pdf fil i mail

Jeg har fået et underligt problem.
Hvis jeg på min iPad og iPhone modtager en mail med en vedhæftet pdf fil sker der det når jeg åbner mailen, at den siger indlæser og henter pdf fil, men når den er hentet er det blevet til en winmail.dat fil.
Sådan har det ikke altid været, og det er forfærdelig upraktisk når det er en fil med en e-bog, for så kan jeg ikke lægge den over i Bluefire reader eller Saxo Reader.
Er der en der kan hjælpe mig "tilbage" så det er pdf filen jeg får og kan åbne.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 16:49 #1
Fjern din mail konto fra ipaden og sæt den op på ny på ipaden.
Avatar billede barth Professor
20. april 2014 - 17:27 #2
Det vuil jeg prøve, men jeg vil nok lige se om jeg får andre forslag, for det er ikke så sjovt at slette e-meil kontoen med mails etc.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 17:41 #3
Dine mails er vel på en server?

Hvor har du din mail konti fra? Gmail?
Avatar billede barth Professor
20. april 2014 - 18:33 #4
Nej. Det er mit eget domaine jeg har min mailkonto.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 19:34 #5
Okay, men dine mails ligger vel på din mail server? :-)

Men det giver os mulighed for at teste nu da du selv er admin :-)

Hvad hvis du laver en test mail, sætter den op på din ipad og sender en .pdf fil til den fra din pc?
Avatar billede barth Professor
20. april 2014 - 20:52 #6
Hvis jeg senderen pdf fil fra min computer sker der det der er mit problem. Desværre.
Avatar billede barth Professor
20. april 2014 - 20:55 #7
Som sagt har jeg ikke haft problemet tidligere. Det er started for en måneds tid siden uden jeg ved hvorfor
Avatar billede Blueeyez Mester
20. april 2014 - 20:59 #8
Problemet er at jeg ikke tror det er din ipad, men der hvor du har mail konto...
Avatar billede barth Professor
20. april 2014 - 21:09 #9
Jamen det er ikke et problem når jeg åbner mailen på computeren og det er jo den samme mailkonto?
Avatar billede barth Professor
21. april 2014 - 09:46 #10
Nu har jeg prøvet at slette min maikkonto og oprette den igen. Men det ændrede desværre ikke noget.
Men underligt er det. Ny prøvede jeg at sende en pdf fil til min kones mail adresse som også kommer på iPad og det var helt som det skal være. Så det er altså kun på min adresse problemet er?
Avatar billede sd8220 Seniormester
17. juli 2014 - 11:23 #11
winmail.dat-filer skyldes IKKE modtageren; men afsenderen.

Det er Outlook (Express), der laver dem, hvis den er sat op på den "rigtige" (forkerte) måde. Og det er noget med, at man kan sætte modtagere op til at kunne modtage rtf, så vidt jeg husker. Og så pakker Outlook vedhæftninger ind på en måde, som det kun er andre Outlook, der kan åbne uden problemer.

Så du skal have kigget i dit mail-program på din PC og se, hvilke indstillinger der er forskellige for din og din kones mailadresse i "adressebogen" der.

Håber, at det giver mening - ellers prøv at google winmail.dat outlook.
Avatar billede barth Professor
17. juli 2014 - 11:46 #12
Der er ikke forskel på den måde min og min kones mail er sat op, og tidligere havde jeg heller ikke problemet. Det er kommet pludseligt. Jeg vil prøve dit Google forslag. Tak.
Avatar billede barth Professor
24. august 2014 - 09:05 #13
Desværre er det ikke lykkedes mig at få løst problemet, så jeg lukker spørgsmålet.