Avatar billede Vahid Mester
22. april 2014 - 11:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændre Ip-Adresse

Hej, Nogen som ved hvordan og om man kan ændre IP adressen på en printer.. har en Hp Photosmart. kan ikke præcis huske hvilken model nr.
Avatar billede ilithos Nybegynder
22. april 2014 - 12:32 #1
Det afhænger af flere ting.

1. Køres der DHCP (automatisk uddeling af ip) på netværket?
2. Hvilken specifik model eftersom der er forskel på menu osv på hps printere.
3. køres der med dhcp kan det gøres på 2 måder:
  1. låse en given ip til printerens mac-adresse
  2. instille printer til fast ip og give den en der ligger uden for dhcp range men stadig inden for subnettet.

Så lidt flere info og vi vil være godt på vej. Model nr skulle gerne stå på printeren et eller andet sted.
Avatar billede Vahid Mester
26. april 2014 - 13:35 #2
Hej Igen, kan se at det er en HP photosmart 6510.

Kan både gøre sådan at den automatisk modtager ip adresse, og at jeg manuelt kan give den en.

Kan man ændre dens mac adresse også ?

Og hvordan kan en ip adresse evt se ud.. Hvis jeg giver den en selv, kan den så arbejde med mit hjemme internet (wireless)
Avatar billede ilithos Nybegynder
26. april 2014 - 20:22 #3
en ip adresse på et privat netværk vil ofte ligne følgende adresse:

eller

men om den kan snakke med resten af netværket afhænger af netværkets konfiguration.

Den adresse du giver den skal ligge inden for netværkets ip range/subnet.
Dette afhænger jo så af konfigurationen i din router.

hvilken ip har din pc?

hvad er årsagen til du vil ændre printerens ip?
Avatar billede Vahid Mester
15. august 2014 - 20:13 #4
df