Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 21:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lenovo E530 harddiskfejl

Når jeg starter min Lenovo E530 med Win7 HP 64bit kommer windows med en fejl på ssd harddisken (16GB SSD +750 GB SATA) - kan jeg tage ssd harddisken up af notebooken og så bare køre på sata disken ?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 21:10 #1
Ja det kan du godt, men windows ligger formodentlig på SSD, og den skal du så lige have over på Sata disken.
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 21:26 #2
kan jeg slå den fra inde i BIOS, kan nemlig ikke finde noget der.
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 21:28 #3
mit windows ligger på min sata hd , skal der være en driver installeret til ssd for at det kører rigtig og der ikke kommer en windows harddisk fejl på ssd-en
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 21:40 #4
Ja der skal være en SSD driver for at det kører rigtigt. Det skulle der følge med disken. Men 16GB SSD, det lyder da mærkeligt, er du sikker på, at den ikke er større? Meningen med en SSD er, at styresystemet skal ligge på det, fordi det kører hurtigt.
Jeg kan ikke tro, at der ligger en separat SSD på den størrelse.
Prøv at gå ind i Diskhåndtering og se efter. Det kan også være en hybrid disk, d.v.s. det hele er på een disk.
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 22:06 #5
ja den skriver : Der er fejl på følgende harddisk: Disknavn SanDisk SSD U100 16 GB ATA Device.
-i  og den er også vist som "Disk0 - 14,91GB Iorden" i Computeradministrationen
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 22:09 #6
jeg har ikke fået en driver med, det hele var prloaded ved levering, nu har jeg bare slettet alt og geninstalleret fra Win7 dvd.
Har også prøvet en geninstallation på en ny sata harddisk men den kommer igen med ssd harddisk fejl.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 22:29 #7
Jeg forstår ikke det med en 16GB SSD. Kan du ikke tage et billede af Diskhåndtering og sende herind?
Hvis du ikke har en Screen capturehttp://www.wisdom-soft.com/products/screenhunter_free.htm
Og du kan sende det her, husk at gemme linkethttp://peecee.dk/upload
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 22:46 #8
får ikke noget frem når jeg trykker på link til at sende, kan jeg sende over email?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 22:53 #9
Undskyld men det link jeg lagde er vist ikke i orden. Prøv dette.
http://www.peecee.dk/
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 22:57 #10
er sendt
Avatar billede hjemmemanden Nybegynder
22. april 2014 - 23:02 #11
må gå i seng nu, skal MEGET tidlig op imorgen
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 23:20 #12
Det er i orden. Men når du har lagt et billede ind, så kommer der et link, som du skal sende her ind, for at vi kan se billedet. Som du ser her:http://peecee.dk/upload/view/436225
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2014 - 23:24 #13