Avatar billede 1ti1 Nybegynder
23. april 2014 - 21:37 Der er 14 kommentarer

Min oplader vil ikke oplade computeren

Hej Eksperten.

Lige pludselig, vil min oplader ikke rigtig oplade min computer, men efter jeg bruger tape omkring opladeren, vil den gerne oplade, men rokker man med den, vil den igen ikke oplade, man skal lige finde det rigtige punkt.

Tror I det er min oplader som der er galt med eller mit batteri?

tak på forhånd.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
23. april 2014 - 21:37 #1
Btw - Det er en Asus bærbar. (win7)
Avatar billede sonalias Seniormester
23. april 2014 - 21:40 #2
Lyder rigtigt meget som en løs forbindelse i din oplader, går ud fra at det opladeren (Ikke stikket i computeren!) du rokker ved?
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
23. april 2014 - 21:49 #3
Jo, det er selve opladeren, som sidder i computeren, jeg rokker med.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
23. april 2014 - 21:51 #4
Men har sat tape rundt om, så den sidder stramt nok ind i computeren, det virker - ikke, hvis den bare sidder normalt i.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
23. april 2014 - 22:01 #5
Tror du det kan virke igen, hvis jeg bare anskaffer mig en ny oplader?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. april 2014 - 22:54 #6
Hvis der er dårlig forbindelse i stikket der sidder i computeren kunne det tyde på at stikket har blevet skubbet til siderne og udvidet hun stikket der sider i computeren. Når dette sker, skal ledningen sidde meget nøjagtigt for at få forbindelse. Det er næsten aldrig det stik der sættes i det går ud over. Det er som regel altid soklen på bundkortet.
Avatar billede sonalias Seniormester
24. april 2014 - 08:26 #7
Enig med #6, hvis du kigger ind i dit ladet stik, og det ser fint ud (Ikke brækket / bøjet), så må det være soklen i din computer, og det vil derfor IKKE hjælpe at anskaffe en ny oplader
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
24. april 2014 - 14:57 #8
Mange tak for jeres fine svar.

Det vil sige, at det er ''Dc stikket'' som der er noget galt med.

Ved I om garantien dækker denne skade? :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2014 - 15:48 #9
Har ikke fået lavet et "dc stik" før, så det ved jeg ikke. Men forhør dig med forhandleren.
Avatar billede 1ti1 Nybegynder
24. april 2014 - 15:51 #10
Det vil jeg prøve.

Hvem skal have point?

Btw - tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2014 - 16:01 #11
Velbekomme. Du beder om svar fra den/dem du vil give point. Du afgør hvilke indlæg der hjalp dig bedst.
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 10:47 #12
Svar
Avatar billede 220661 Ekspert
05. maj 2014 - 18:23 #13
Så lægger jeg også et svar uopfordret. Har min hjælp ikke været brugbar ser du blot bort fra dette.
Avatar billede sonalias Seniormester
05. maj 2014 - 20:54 #14
Ja true #13, gik lige hurtigt nok så blev lidt flabet kan jeg se, @OP du accepterer bare det/de svar du har fundet behjælpelige :)