Avatar billede henningj1 Praktikant
24. april 2014 - 09:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

MacBook Air vil ikke koble automatisk på wi-fi

I nogen tid har min MacBook Air ikke villet koble automatisk på vores private netværk - hverken herhjemme eller i vores sommerhus. Tidligere kunne den godt.

Min kones MacBook Air, vores iPads og iPhones kobler sig automatisk på netværket begge steder.

Jeg har prøvet at sammenligne netværksindstillingerne på min kones MacBook med indstillingerne på min egen. Der ser ikke ud til at være nogen forskel.

Jeg har også prøvet at få MacBook'en til at glemme netværket og derefter genetablere forbindelsen. Lige lidt hjælper det. Min kone foreslår, at jeg bare køber en ny MacBook, men der må da være en billigere løsning.
26. april 2014 - 15:06 #1
Der har/er et problem med nogle air modeller hvor driverne til WLAN kortet skaber problemer.

http://www.tuaw.com/2014/01/21/2013-macbook-air-wifi-problems-continue-to-plague-users/

http://support.apple.com/kb/TS4611

Hvilken Air model har du?

Har du seneste udgave af OS X?
Avatar billede henningj1 Praktikant
27. april 2014 - 10:55 #2
Jeg har en MacBook Air 13"  fra 2011 (model-id MacBook Air 4.2). Softwaren er opdateret til version 10.9.2.
27. april 2014 - 16:40 #3
Du kunne prøve hvad den sidste post fra denne side foreslår: http://apple.stackexchange.com/questions/89148/macbook-air-2011-wifi-issue/126489
Avatar billede henningj1 Praktikant
29. april 2014 - 18:18 #4
Jeg har prøvet det, men det hjalp desværre heller ikke.
29. april 2014 - 18:26 #5
Så ville jeg at lave en OS reinstallation (formater og installer), for at sikre mig at problemet ikke er OS/software relateret.

Hvis du laver en reinstallation, og du forsat har problemet, så er det højst sandsynligt hardware relateret.
Avatar billede henningj1 Praktikant
02. maj 2014 - 08:41 #6
Det lyder lidt voldsomt. Mister jeg så ikke alle data (fotos, dokumenter etc.)?

Dit svar minder mig om, at jeg for nogen tid siden fik lavet en gratis diagnose på MacBook'en i en butik. Diagnosen viste, at der er en fejl på en sensor på logic board'et. Det var måske værd at få det ordnet.

Findes der et godt diagnoseværktøj på nettet?
19. maj 2014 - 01:07 #7
Du skal selvfølgelig lave en backup af dine filer først.

Jeg kender ikke nogle software værktøj som kan diagnosticere hardware fejl på alle typer hardware. Dog har nogle producenter lavet deres egne.
Avatar billede henningj1 Praktikant
09. juli 2014 - 07:43 #8
Opdateringen til OS X Mavericks version 10.9.4 løste problemet.

Apple skrev bl.a følgende om opdateringen: Fixes an issue that prevented some Macs from automatically connecting to known Wi-Fi networks

Men tak for forsøgene på at hjælpe mig.
Avatar billede henningj1 Praktikant
21. september 2014 - 10:10 #9
Opdateringen til OS X Mavericks version 10.9.4 løste problemet.

Apple skrev bl.a følgende om opdateringen: Fixes an issue that prevented some Macs from automatically connecting to known Wi-Fi networks

Men tak for forsøgene på at hjælpe mig.