Avatar billede bars Nybegynder
24. april 2014 - 14:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lave en oversigt af dataark

Hej

Jeg har nogle data ark i et Excel dokument som jeg gerne vil lave en oversigt til, men jeg kunne godt lige bruge lidt hjælp på vejen.

Jeg vil gerne tjekke om den måned vi er i nu indeholder data i arket hvis kolonne har samme måned, og derefter tælle det sammen.

Jeg vil også gerne have listet når nogle linjer er ved at udløbe, muligvis med en gul farve i starten af den måned det udløber og en rød farve midt i måneden.

her kan ses et eksempel på hvad jeg er på udkig efter:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2631487/Book1.xlsx
Avatar billede sdh Mester
24. april 2014 - 15:30 #1
Prøv med:

=SUMPRODUKT(--(INDEKS(Sheet2!B5:M10000="X";;SAMMENLIGN(TEKST(IDAG();"MMMM");Sheet2!B4:M4;0))))
Avatar billede bars Nybegynder
25. april 2014 - 09:25 #2
Tak for det, det virker præcis efter hensigten.

Hvis jeg nu udvider mit dataark med et år mere, er det så til at indbygge et årstjek ind i formlen?

som i dette ark:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2631487/Book2.xlsx
Avatar billede sdh Mester
25. april 2014 - 11:23 #3
Se eksempel på gupl.dk ( bemærk hvordan datoerne er angivet)

http://gupl.dk/709925/
Avatar billede bars Nybegynder
25. april 2014 - 12:07 #4
Mange tak for hjælpen.

Kan du også hjælpe med den anden ting, nu udløber nr. 1, nr.2 og nr. 4 i denne måned. kan jeg få dem listet på Sheet 1? (gerne nu hvor det er april så fra den 1. april vises de på listen med gul baggrund og fra den 15. april vises de med rød baggrund og måske med et antal dage til udløb)

Jeg har prøvet at lave det her i tekst form:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/2631487/sumprodukt%20find%20antal%20af%20X.xlsx
Avatar billede bars Nybegynder
28. april 2014 - 10:52 #5
Det med at lave farver alt efter indholdet af cellen skal jeg nok finde ud af, det kan jeg se at conditionel formattering kan bruges til.

Så det jeg mangler lidt hjælp til er noget i stil med en liste hvor titelcellen på de rækker der er et "X" i denne måned men ikke i næste vises, og i cellen ved siden af hvor mange dage der er til måneden er omme.
Avatar billede bars Nybegynder
29. april 2014 - 09:53 #6
Det ser ud til at dette indlæg er kommet så langt ned på listen at der ikke er nogen der ser den mere, så sdh vil du ikke give et svar så jeg kan give dig points?
Så prøver jeg at oprette et nyt spørgsmål til det andet jeg bøvler med.
Avatar billede sdh Mester
29. april 2014 - 16:58 #7
Hermed et svar.

Desværre kan jeg ikke lige knække koden vedr. dit andet spgm.
Avatar billede bars Nybegynder
30. april 2014 - 09:18 #8
Helt i orden og endnu engang tak for den hjælp du har givet, det har hjulpet mig et godt stykke hen af vejen.