Avatar billede Blueeyez Mester
01. maj 2014 - 20:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Firefox / Chrome - Fortæl jeg bruger WIndows?

Er der muligt at få Firefox eller Chrome til at fortælle fx netflix at man har Windows på sin PC selvom man bruger Linux Ubuntu?

Årsagen er at de har en HTML5 afspiller,  men de understøtter kun Windows, Mac og Chromebook/box.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. maj 2014 - 20:53 #1
Fandt ud af at ændre useragentstring i Firefox, da dette var lykkedes kom jeg dog ikke igennem.

Vil lige ringe til Netflix igen i morgen når de har åbent for dansk support og se om de kan henvise mig til en film  / serie der bruger HTML5 afspilleren. (Hvis det da er sandt at man ikke behøver Silverlight mere)
01. maj 2014 - 22:12 #2
Har du ændret din kontos at foretrække HTML5 afspilleren?
http://www.flixfilm.dk/netflix-tester-ny-html5-afspiller-prov-den-selv/
Avatar billede Blueeyez Mester
02. maj 2014 - 12:57 #3
Ja, det var faktisk sat til som standard

Jeg er nået frem til at jeg enten vælger de helt forkerte film/serier eller os er der noget bagvedliggende DRM teknologi som kun er i IE11.

Jeg kunne dog godt tænke mig om høre om nogen herinde har netflix og bruger det uden silverlight? Og i hvilken browser de har fået det til at virke i? (Da jeg er på Linux har jeg ikke lige muligheden for IE11 på ligefod med Firefox/Chrome).
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juni 2014 - 20:59 #4
Lukker tråden.