Avatar billede ThomasRic Nybegynder
02. maj 2014 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Filezilla server

I Filezilla serveren skal man dele sine filer gennem et aliassystem.
Jeg har fundet ud af, at jeg skal oprette en folder, f.ex. C:\FTP
og tilføje denne mappe til listen over delte mapper i Filezilla og mærke den som HomeFolder.
Herefter er jeg lost.
Hvis jeg f.ex. vil dele w:\  - Hvad skal jeg så skrive i Shared Folder vinduet i Director kolonen og hvad skal jeg skrive som Alias - og hvad er det, der skal ske med mappen C:\FTP?
Avatar billede zagger Juniormester
02. maj 2014 - 16:31 #1
Mappen c:\ftp er rod-mappen, og kan egentlig bare efterlades tom, hvis du kun vil referere virtuelle mapper til den via. alias.

Det du skal gøre er at lave c:\ftp til HomeFolder (som du også allerede har gjort). Derefter klikker du på add og vælger stien til den mappe du vil dele. Derefter højreklikker du på den nyoprettede sti i Directories-kolonen og vælger Edit aliases. Der skriver du stien til din rod-mappe og hvad du vil have den virtuelle mappe til at hedde. F.eks. c:\ftp\ny_mappe. Det skulle være det. Vil du dele flere mapper er det samme procedure.

Første gang du logger ind på ftp-serveren kan det godt være at du lige skal opdatere fillisten i ftp-klienten før du kan se de nye mapper.
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
02. maj 2014 - 23:00 #2
Det virker fint til mapper på c-drevet, men netværksdrev driller!
Avatar billede zagger Juniormester
03. maj 2014 - 08:46 #3
Hvad hvis du tilknytter netvræksdrevet i windows?
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/create-shortcut-map-network-drive#1TC=windows-7

Kan du så referere til det i Filezilla?
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
03. maj 2014 - 09:08 #4
Drevne er mappet i Windows og min Emit-server kan fint streame fra dem.
Avatar billede zagger Juniormester
03. maj 2014 - 09:33 #5
Hmm mystisk. Prøv at se om denne tråd kan hjælpe dig lidt på vej.
https://forum.filezilla-project.org/viewtopic.php?f=6&t=9200
Avatar billede zagger Juniormester
03. maj 2014 - 09:36 #6
Avatar billede ThomasRic Nybegynder
05. maj 2014 - 16:42 #7
Tak for hjælpen. Linket til Filzillaforumet gav resultater.
Avatar billede zagger Juniormester
05. maj 2014 - 18:41 #8
Det var så lidt. Godt du fik det til at virke.