Avatar billede yoohan Nybegynder
04. maj 2014 - 08:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Slette navneserver for .at domæne oprettet hos GratisDNS

Hej alle

Jeg har den 8/4 oprettet et .at domæne hos GratisDNS.

Har nu købt webhotel hos Siteground og skal derfor skifte navneservere for at pege domænet til Siteground.

Her støder jeg i problemer. Prøver jeg at slette GratisDNS navneservere, så får jeg error, not allowed.
https://ssl.gratisdns.dk/whoischange/

Jeg er lidt på bar bund, håber nogen kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning!

[GratisDNS har efter 6 dage stadig ikke svaret på min henvendelse]

Venligts
Jan
Avatar billede yoohan Nybegynder
04. maj 2014 - 08:31 #1
Jeg tror selv jeg har fundet svaret:

"In accordance with ICANN rules, you cannot transfer your domain to another provider until 60 days after you register or transfer your domain."
Avatar billede dsane Praktikant
04. maj 2014 - 13:46 #2
Det giver ingen mening når du siger, at du vil slette navne servere hos GratisDNS.

Du kan overflytte dit domæne til DNS servere hos Siteground (redelegering). Så skal du administrere DNS records via Sitegrounds web interface.

Men, hvorfor ikke beholde GratisDNS, og få en DNS record til at pege på dit site hos Siteground.

Hvis dit site har en IP adresse, så laver du blot en A record hos GratisDNS og peger på IP adressen.

Hvis din site har en URL (f.eks. http://207.218.208.17/~yourusername), så kan du hos GratisDNS lave en URL forward under A records. URL forwarden kan åbne den URL du peger på i en IFrame hvilket vil sige, at brugere af dit site vil se "www.ditdomain.dk" og ikke "http://207.218.208.17/~yourusername" i browseren.
Avatar billede yoohan Nybegynder
04. maj 2014 - 15:06 #3
dsane, du har helt ret. Det plejer jeg også at gøre, men en chat med en Siteground medarbejder gav ikke indtryk af dette var muligt.

Nu har jeg dog lige chattet igen og det var naturligvis fuldt ud muligt.

Tak for hjælpen :-)
Jan
Avatar billede yoohan Nybegynder
04. maj 2014 - 15:06 #4
Point tildelt