Avatar billede starfighter55 Novice
16. maj 2014 - 23:16 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Bærbar (Win 8 til vista/win7)

Hej.
Jeg sidder med en Packard bell notebook model Easynote/En LE11BZ som er født med Windows 8.
Jeg ønsker at fjerne Windows 8 og installere et andet OS.
Jeg har først forsøgt med Windows xp. Det kunne ikke lade sig gøre, der kom hardware fejl under install.
Så forsøgte jeg med Windows 7, booter og installere. Det kunne jeg heller ikke. Fejl under install.
Så vista ultimate, det kunne jeg godt installere. Men kan ikke finde drivere til vista fra producentens hjemmeside.
Kan det lade sig gøre at installere en andet OS eller er denne bærbar kun til win 8.
Det hele drejer sig om at jeg skal kunne installere et spil som ikke kan køre i win8. Men lad os udelukke spillet og holde os til om det er hardware muligt med denne Packard Bell at få vista eller win 7 op at køre..
Takker
Lasse
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2014 - 00:23 #1
Du burde godt kunne bruge driverne til windows 7 64 bit til vista 64 bit.

Xp vil jeg næppe anbefale, da det er udgået, men hardware fejlen skyldes at din bios er sat til achi/ahci og ikke ide/legacy mode...
Avatar billede Blueeyez Mester
17. maj 2014 - 00:25 #2
Du kan os prøve med slimdrivers.. Tjek dog lige at driverne er de rigtige ifht dem på packard bells side.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 08:49 #3
Måske et dumt spørgsmål, men hvorfor installerer du bare ikke Classic Shell, der gør at din Windows 8 kommer til at ligne Windows 7. http://www.classicshell.net/
Har selv brugt denne løsning da jeg ikke bryder mig om Metro brugerfladen.

Og nej XP og Vista bør du ikke downgrade til. Det er en kortsigtet løsning, hvis der i det hele taget er lavet drivere til den nye hardware computeren kører med..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 08:51 #4
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:08 #5
Hej Blueeyez.
Jeg har været i Bios og ændre til IDE under sata mode.
Installeret vista igen efter jeg troede at Windows 7 kunne installeres men så 2 min før at den var færdig fik jeg denne besked: Windows setup could not configure Windows to run on this computers hardware.
Det var et forsøg på at installere win7 men før jeg ændrede i bios til IDE.
Så gik jeg tilbage til vista, men de drivers jeg henter fra Packard bell hjemmeside til denne her model til win 7 64bit. De kan ikke installeres..
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:11 #6
Hej 220661.
Jeg har et spil som er lavet til Vista og har forsøgt at køre det i win8 og det virker ikke så derfor insistere jeg på at få lagt vista ned på denne her nye pc født med win8..
Men hvis det ikke kan lade sig gøre på grund af hardware, så er det bare sådan.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:11 #7
Lige det jeg frygtede.
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:14 #8
Hej.
Det kan måske hjælpe.
Det er SIMS som jeg skal ha installeret, og jeg hjælper en veninde med at få det til at virke. Spillet er åbenbart lavet til xp og vista. Det står der bagpå.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:21 #9
Er det når i installerer problemet kommer, eller er det når i skal starte det?

Der er noget der hedder kompatibilitets tilstand, der gør at programmer kan afvikles så det ser ud til det kører i en pc med et ældre styresystem.

Kan i installere det, så prøv at højreklikke på startikonet til spillet og vælg kompatibilitet.
Her kan i prøve at vælge XP sp3 og se om det så starter.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:22 #10
Skal dog lige sige at denne tilstand ikke altid kan løse problemet, men det er et forsøg værd.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:23 #11
I øvrigt er det altid en god ide at installere og afvikle programmer som administrator på de nyere systemer.
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:25 #12
Hej.
Slimdrivers kunne jeg heller ikke installere.
Jeg har forsøgt at få installeret lan eller Wireless i vista så jeg kan opdatere men det kan jeg ikke. Hvis jeg bare kunne komme på nettet og opdatere vista ville det vel hjælpe.. Og det er drivers fra Packard bells hjemmeside til win 7 64 bit...
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:37 #13
Hej.
Er lige kommet lidt videre. Ville prøve at inst en anden drivers i stedet for. Så jeg inst VGA skærmdriver og så forsøgte jeg med LAN driver. Og det virkede, nu jeg på nettet og Windows update har fundet 96 importen updates til OS.
Skulle jeg ikke lige starte med at opdatere og så se om jeg kan installere resten af tilhørende drivers...??
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:40 #14
http://blog.alien-bommel.com/?p=5136
Her er et link med kompatibilitet til Windows 8 der ikke er meget forskelligt fra Windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:42 #15
#13 Jo hvis det er Vista du vil køre med så skal du jo gøre dette.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 10:52 #16
Forstår dog ikke at man vil downgrade til et væsentligt dårligere ydende styresystem for et spils skyld.
Vista vil sandsynligvis køre langt dårligere på denne pc end Windows 8 gør.
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:55 #17
#9.
Jeg prøvede også at ændre kompatibilitets tilstand i win8. Til sidst havde jeg prøvet så meget forskelligt at jeg besluttede at der skulle nyt OS på. Også mest fordi det stod på spillet hvad det var lavet til..
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 10:59 #18
#16.
220661.
Det skal ingen af os heller ikke kunne forstå. Denne her veninde vil bare gerne spille det her spil. Og jeg vil gerne hjælpe hvis det kan lade sig gøre. Hun er ligeglad hvad for et OS der på pc, bare den virker og spillet virker...
Men hvis omstændighederne med denne nye pc gør det umuligt, så kan det ikke virke.. Men så har jeg gjort et forsøg og I har gjort et forsøg på at hjælpe mig...
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 11:00 #19
Dual boot med Vista og Win 8 havde jo så nok været den bedste løsning. Så når der skal spilles køres Vista, og når computeren skal bruges til andet arbejde køres Windows 8.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 11:05 #20
Nå der fik vi skrevet samtidigt :-)

Held og lykke med installering af Vista og Sims.

#19 er jo for ydelsen generelt sikkert det optimale, og ville være mit valg hvis jeg havde et tilsvarende program jeg skulle afvikle og det ikke kunne køre i kompatibilitet.
Det nåede du jo desværre ikke at afprøve.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 11:06 #21
#17 Jo det prøvede du jo. Undskyld den smuttede lige :-)
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 11:19 #22
#19.
Det kunne helt sikkert ha været den bedste løsning. Kører vista når der skal spilles og win 8 når den kører som opstart normalt. Jeg prøvede faktisk at lave en boot usb med xp til at køre når hun skal spille. Men kunne sgu ikke huske hvordan man gør. Det er noget med at ha en usb som du vælger at køre OS fra indtil du genstarter og vælger boot fra HD hvor win8 ligger på. Ja det ville ha været bedst. Det kan være jeg vælger den løsning senere. Lige nu vil jeg se om jeg kan få alle drivers til at køre i vista så spillet kan inst..
Avatar billede 220661 Ekspert
17. maj 2014 - 11:29 #23
Jeg har ikke kørt med dualboot på nogle maskiner som sådan, da det primært er stationær pc jeg har kørt med, og at jeg fysisk har haft systemerne på forskellige diske.

Som jeg har hørt det skal man installere det ældste system først.
Når man så installerer det nyere system, oprettes der en boot menu i opstarten hvor man vælger hvilket system der køres.
Jeg har set sådan en boot menu da jeg opdaterede fra XP til windows 8 kortvarigt, da den kom frem under ne genstart da jeg installerede Windows 8. Men da jeg skulle fortsætte med installationen valgte jeg jo Windows 8.
Da installationen var færdig, så var denne mulighed ikke til stede, og jeg havde en Windows.old på c drevet i stedet, jeg skulle slette når alt var i orden.
Avatar billede starfighter55 Novice
17. maj 2014 - 22:35 #24
En status.
Har forsøgt at få installeret Wireless netværk. Det vil den sgu ikke. Så vista har stået op opdateret hele dagen på kabel LAN , fik lige 118 updates for en halv time siden. Det må være en total gammel skive med vista jeg har. Ellers er vista bare gammelt..He he.
Brugte slimdrivers som Blueeyez foreslog men den kunne ikke finde netværks adapter til Wireless. Så det kæmper jeg stadig med. For hver gang jeg installere updates bliver vista bedre og nemmere at få drivers installeret.
Jeg vil tro den er køreklar en gang i morgen..
Så vender jeg lige tilbage.
Synes I begge har givet input, så kan man dele point til begge 2..
Avatar billede 220661 Ekspert
18. maj 2014 - 08:59 #25
Ja man kan godt dele ud til flere. Man beder om svar fra dem du vil give point til, og når begge svar ligger der, så markerer du begge svar og accepterer disse.
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 19:39 #26
Hej.
Tusind tak for hjælpen.
Du får 50 point som hjælp.
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 19:41 #27
220661
.Hej
Tusind tak for hjælpen. Det var vist en fejl jeg fik lagt svar til mig selv.
Du får 50 point. som hjælp.
Lægger du et svar.
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 19:42 #28
Blueeyez.

Tusind tak for hjælpen.
Du får også 50 point.
Lægger du et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 19:45 #29
Velbekomme.
Ok og tak for det. Lægger et svar her
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 21:04 #30
Nå det kunne ikke deles op.
Så får i sgu bare 100 hver hvis det kan lade sig gøre og man må tillade det.
Jeg er bare super glad for folk er så behjælpelige herinde..
Takker.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 21:16 #31
Man må max uddele 200 point for et spørgsmål. Men jeg kan også oprette et spørgsmål, og give Blueeyz de 50 point han har fortjent hvis du vil have jeg skal gøre det?

Hvis du vil give os begge 100 point, skal du selv lave et point spørgsmål på 100 point i samme kategori og henvise dem til blueeyz.
Husk at referere til oprindelig tråd her med link i point tråden.

En anden gang skal du vente med at lukke til alle du vil give point har lagt svar.
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 21:37 #32
Ok. jeg var vist lige lidt for hurtig på aftrækkeren.. Så ved jeg det til næste gang.
Jeg vil gerne gi jer hver 100, ikke så fedtet her..('-').
Skal jeg oprette en ny tråd ligesom jeg har oprette denne her med link til denne her til blueeyez. Jeg er ikke helt med på hvordan jeg skal gøre...
Avatar billede Blueeyez Mester
19. maj 2014 - 21:43 #33
Overlever nok ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 21:44 #34
Opret nyt  spørgsmål i samme kategori som denne med 100 point.
Som overskrift kan de skrive "Point til Blueeyez"
I teksten kan du skrive: point vedr tråd (linket på tråden her)
Når tråden er oprettet henviser du til den nye tråd her i det gamle tråd så han kan finde den.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 21:45 #35
Nå der fik vi skrevet oven i hinanden :-)
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 21:45 #36
Blueeyez
Du skal da ikke snydes, du kom jo også med nogle guldkorn som skal belønnes...
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 21:46 #37
#36 Enig!
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 21:50 #38
Blueeyez.
Der er oprettet en tråd som hedder Point til Blueeyez.
Takker.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. maj 2014 - 21:52 #39
Avatar billede starfighter55 Novice
19. maj 2014 - 21:59 #40
220661.
Takker....