Avatar billede Anders F Praktikant
20. maj 2014 - 23:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OpenOffice + Word samtidig: Hvordan indstiller jeg den foretrukne office-pakke?

Hej.

Jeg har både installeret Word 2010 og OpenOffice Apache på min pc.

Word først. Apache bagefter.

Nu åbner computeren Word-filerne med Apache. Det vil jeg ikke have.

Hvordan får den til at holde op med det, så den åbner Word-filerne (doc og docx) med Word og de filer, som Apache laver, med Apache?

Mvh.
20. maj 2014 - 23:28 #1
Du kan ændre fil association under:
Control Panel -> Programs ->Default Programs -> Associations of file type or protocol with a program.

http://www.fileinfo.com/images/help/win7-associate-a-file-type.png
http://maximumpcguides.com/wp-content/uploads/2007/08/set_associations1.PNG
Avatar billede 220661 Ekspert
20. maj 2014 - 23:36 #2
Når du har en fil der skal åbnes med Word, så højreklik på filen og vælg "åbn med" og gå til punktet program. Du skulle nu få en liste med programmer som kan åbne filtypen. Marker at det er Word der skal åbne lige denne filtype, og husk at sætte tjek tegn ved at dette program åbner lige denne filtype også næste gang. Det samme gør du ved filer der er oprettet af Open Office programmet.
Avatar billede Anders F Praktikant
21. maj 2014 - 06:52 #3
Hej

Tak begge for gode svar. Smid et svar begge, så fordeler jeg pointene imellem jer.

Mvh.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. maj 2014 - 16:24 #4
Velbekomme. Her er det første svar