Avatar billede GoofyKid Juniormester
21. maj 2014 - 02:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - Omdøbning af "standard" mapper virker ikke rigtigt.

Hej Eksperter,
Jeg kører Windows 7, Home Edition, 64 bit - og da jeg kan godt lide, at have orden i mine mapper, har jeg prøvet, at omdøbe/flytte et par af de mapper, som 'Windows' på forhånd har placeret og navngivet.
Da jeg arbejder frygtelig meget i 'Explorer' (Stifinder), er det (for mig) ret væsentligt, hvordan de forskellige mapper og filer er navngivet.
I dette tilfælde drejer det sig hovedsagelig om mapperne 'Favoritter' og 'Overførsler'.
Som standard har jeg altid haft minimum 2 HardDiske installeret, hvor den ene (Drev C:) er [SYSTEM] Disken, med Windows og hvad der ellers bliver lagt ind, under installationen.
Den anden (Drev D:) kalder jeg [DATA] Disken og den indeholder så alle mine egne datamapper og filer.
På den måde undgår jeg at tabe alt for mange data, hver gang jeg må gribe til den "grimme" 'Format C:' på grund af et nedbrud.
Derfor har jeg også flyttet både 'Favoritter' og 'Overførsler' over til Drev D: - og har også givet dem nogle andre navne, som passer bedre for mig. 'Favoritter' = 'Docks & Links' og 'Overførsler' = 'Downloads'.
Det fungerer altid ganske fint i et stykke tid, hvorefter 'Windows' pludselig syntes, at den har lyst til, at finde de gamle navne frem igen. (Mener, at det altid sker i forbindelse med en opdatering fra 'MicroSoft').
Når jeg så prøver, at følge den procedure, som jeg brugte ved den første omdøbning/flytning, for at få mine navne tilbage og få de korrekte ikoner på, får jeg at vide, at navnet eksisterer i forvejen og jeg må så ud i "den helt store tur", med at flytte Mapperne tilbage til de oprindelige placeringer, køre en 'RegClean' og genstarte Computeren. Så kan jeg igen "få lov" til at omdøbe og flytte. Et lidt irriterende (og tidskrævende) problem, som der givetvis er en god løsning på.
Jeg ved da godt, at jeg bare kunne vænne mig til, at bruge de navne, som 'Windows' bedst kan lide (Smiler), men på en eller anden måde, føler jeg alligevel, at det nok burde være MIG, der har det sidste ord, hvad angår navngivning af MINE mapper på MIN Computer - så et eller andet sted, må der altså være noget, som jeg gør galt - og det kunne jeg selvfølgelig godt tænke mig, at få rettet op på.
Nu er det så, at jeg håber, at det måske er noget, som I har et par gode råd om ??

MVH ...... Flemming
Avatar billede montago Praktikant
21. maj 2014 - 14:42 #1
Windows Standard mapper er noget være bæ.. hvis man altså vil bestemme over dem som du har prøvet på.

Jeg har selv de samme problemer og lidt til.. Lige nu virker min 'Music' mappe ikke mere og har ingen anelse om hvordan man gendanner den :(

lyter lige med om nogen har nogle svar til dig.
Avatar billede GoofyKid Juniormester
22. maj 2014 - 09:26 #2
Hej Montago,
Selv om det måske lyder lidt mærkeligt, glæder det mig da, at jeg ikke er den eneste, der "bokser" med dét problem og jeg føler mig ikke længere, som komplet idiot - hvad angår det "lille" problem med mapperne :-).
Nu vil jeg så prøve, at vente og se, om der skulle være nogen, der har en løsning.
Avatar billede GoofyKid Juniormester
20. juli 2014 - 00:58 #3
Jeg er i øjeblikket på en længere ferie i udlandet og det er derfor, jeg ikke har reageret på mails fra 'Experten.dk'.
Da der ikke er nogen, der ser ud til, at have nogle forslag til en løsning, kan denne tråd bare lukkes.