Avatar billede up2nogood Nybegynder
26. maj 2014 - 13:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Wifi, kraftig router/accespoint - gennem vægge

Jeg kører med Stofanet, og har deres knapt så kraftige udstyr som trådløs router. Signalet er ikke tilstrækkeligt til at dække hele huset.

Derfor søger jeg en router/accesspoint, som jeg kan tilslutte som trådløs enhed i stedet for den fra Stofa.

Net går ind i et rum i den ene ende at huset. Til fjerneste ende af huset, skal signalet igennem 4 vægge.
Jeg har prøvet med en TL-WA850RE wifi extender, men den kan ikke forstærke signalet godt nok til at gå gennem vægge. Og stiller jeg den i den anden ende af huset, kan den kun fange et for svagt signal.

Så jeg tænker jeg skal have noget med bedre styrke sat op i stedet for Stofa boksen. Hvad bør jeg vælge?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2014 - 14:17 #1
Har selv en netgear WN2500RP som er meget god.

Min søster og svoger har Stofa og jeg satte deres udstyr over i bridge mode og tilsluttede en WRT160N som har kostet 100 kr og klarer opgaven suverænt..

Det handler dog os om hvordan du placerer udstyret i forhold til varm og om varmen nemt kan komme ud af udstyret.. Fx en router der kan hænges op på en plade/væg bør hænges på en plade eller væg..

Primært anbefaler jeg kun Linksys, men netgear er okay, bare en skam at lan portene er på 100 Mbit/s når den trådløst kan håndtere 300 Mbit/s
Avatar billede up2nogood Nybegynder
26. maj 2014 - 14:23 #2
Jeg vil hellere give lidt mere for udstyret og være sikker på det spiller. Har fået forslået Linksys WRT54GL-EU, som jeg kan se har eksterne antenner, så her burde signalet være bedre?

Den koster vist omkring 3-400 kr. Er den god, eller findes der bedre?
Avatar billede Blueeyez Mester
26. maj 2014 - 20:09 #3
Ville nok finde en med -n teknologi som har 150 eller 300 mbit trådløs.

Jeg foretrækker at undgå antenner, da de blot er i vejen og oftest kommer til med tiden at sidde løse..

Den extender fra netgear er med rigtig god dækning og har endnu ikke oplevet svigt..
26. maj 2014 - 21:39 #4
Jeg ville trække et netværkskabel til den anden ende af huset og sætte et dedikeret AP.

Gå efter et AP fra enten Ubiquiti Networks, Mikrotik, Cisco, HP eller Brocade. Eks. Cisco Small Business WAP121

Med professionelle APs, så kan du give den strøm over netværkskablet (PoE injector), og behøver derfor ikke at trække to kabler.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
10. juni 2014 - 14:54 #5
Jeg ville helst undgå at trække et kabel gennem hele huset, hvis jeg kan undgå det. Men spørgsmålet er om jeg vil satse på den Netgear. Jeg kunne måske trække et kabel igennem den ene væg, og sætte den op i det næste rum. Vil det kunne fungere, med en Mac som står i samme rum som Stofa routeren og så netgear i rummet ved siden af?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
25. juli 2014 - 08:49 #6
Jeg valgte en Linksys WAP300N. Den har jeg sat op i rummet ved siden af stofa routeren med aktiveret WiFi.

Nu er der dækning i hele huset og god hastighed og så. Ikke den "pæneste" løsning, men det virker.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
25. juli 2014 - 08:49 #7
Jeg deler gerne lidt point ud, hvis I smider svar...