Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
27. maj 2014 - 10:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Skift af session aktiverer funktionalitet i textbox?

Jeg har følgende situation: en webform indeholder en textbox, der har fokus, når formen åbnes. Textboxen fyldes med data fra en stregkodelæser og for at gøre det muligt at lave en søgning på det, som stregkodelæseren afleverer i textboxen, aktiveres en knap på formen med dette tag:

onkeydown="document.getElementById('ctl00_ContentPlaceHolder1_btnSearch').click();"

Dette virker helt upåklagelig.

Men her kommer det, jeg ikke kan forstå: hvis man er 'gået igennem' formen og har trykket save af oplysninger, så blanker jeg alle data ud for at gøre klar til en ny aflæsning med stregkodelæseren. Også det virker fint. MEN hvis formen er i denne udblankede tilstand og men skifter til et andet program i Windows og tilbage på formen, så aktiveres knappen btnSearch af en eller anden grund - hvad er grunden til, at det sker?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. juli 2014 - 13:47 #1
Jeg fandt aldrig ud af, hvorfor der aktiveres en ny søgning, men min forholdsregel er som følger:

'Skift af session tolkes som en ændring af tbRefNo og en søgning af "" resulterer i, at 1318
'indsættes som ID - ved at fange det tomme felt her, kan søgningen afbrydes
If Trim(tbID.Text) = "" Then
  Exit Sub
End If
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
29. juli 2014 - 13:48 #2
Indsættes i knappens kode.