Avatar billede tewic Nybegynder
13. juni 2014 - 11:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilken printer til mindre erhverv?

Hej folkens,

Jeg skal have anskaffet mig en ny printer, der skal benyttes til blandet brug (mindre erhverv og privat) - typisk brug er ca. 200 sider om måneden af både tekst og grafik.

Budget: max 2.000 kr
Krav til funktioner:
- Automatisk duplex
- WiFi Printer
- Sort+Farve

Jeg vægter printkvalitet højere end printhastighed.

Er der nogen der har forslag til hvilken printer jeg bør købe? Umiddelbart tænker jeg at det skal være en laserprinter, da det giver mest mening ift. driftsprisen.
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2014 - 12:00 #1
Avatar billede tiger_dk Mester
13. juni 2014 - 12:00 #2
inkl. forsendelse !
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 13:12 #3
Det største minus ved en blækprinter er at patronerne tørrer ud.

Køber man en dyrere blækprinter i dag, så er udskrift økonomien faktisk næsten på linje med en laser, da teknologien i at printe med blæk er udviklet drastisk på disse printere i løbet af de sidste 3 år.
Denne side her er godt nok 3 år gammel, men jeg kan ikke forestille mig at meget har ændret sig siden: http://politiken.dk/forbrugogliv/taenktestskema/ECE1446307/test-her-er-de-bedste-printere/
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 14:29 #5
Nå ok. Man er nødt til at købe testen. Troede jeg måske lige kunne kopiere et par link ud :-(
Avatar billede tewic Nybegynder
13. juni 2014 - 15:03 #6
Det ligner nogle gode maskiner i forslår.

220661: Interessant pointe mht. at blæk godt kan være billige - det var jeg ikke klar over.

Jeg fandt test af de printere på en anden side, så det er fint nok :)

En ting der dog afholder mig fra dem er at det er multifunktionsmaskiner. Det er efterhånden meget sjældent at jeg har brug for scanner, fax, scanner med dokumentføder. Så jeg fortrækker en maskine uden da de typisk også fylder mindre på skrivebordet, hvilket ville være lækkert :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2014 - 15:14 #7
Ja fax er i hvert fald for de fleste dødt, og det er også begrænset hvor meget man bruger en scanner.
Så lige på de andre printere i testen, og denne her som er ren printer fik topkarakteren:
http://www.staples.com/HP-Officejet-Pro-251dw-Inkjet-Printer/product_163140

PS Dette er jo en udenlandsk side, da jeg ikke kan vise tænks side uden at logge på.
Avatar billede tewic Nybegynder
16. juni 2014 - 10:33 #8
220661: Det var et super forslag. Jeg har kigget rundt her i weekenden og det gik op for mig at trådløs også var en prioritet. Det var dog ikke helt nemt at finde en både med duplexer, trådløs og lave driftsomkostninger, til under 2000 kr.

Jeg endte med at bestille den HP 251dw, så du kan lige lægge et svar, så får du pointene :)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2014 - 15:42 #9
Tak for det. Håber du bliver glad for din nye printer :-)
Avatar billede tewic Nybegynder
16. juni 2014 - 17:01 #10
Det håber jeg også :-) Tak for hjælpen.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. juni 2014 - 19:04 #11
Velbekomme.