Avatar billede clha Nybegynder
15. juni 2014 - 11:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SIM-kort til tablet

Har et TDC usbstik med simkort til mine computere. Det virker, og jeg kan komme på nettet via det telefonnummer, som er tilknyttet simkortet.
Har en tablet Denver TAC-97042, hvor jeg også vil have internetforbindelse hvorsomhelst, jeg bevæger mig i landet.
Tabletten har ikke usb-stik, men et micro usb-stik.
Der findes overgangsstik fra microusb-hun til usb-han, så rent hardwaremæssigt skulle det være muligt, at bruge TDC usbstikket til tabletten.
Men nu får jeg divergerende oplysninger fra TDC og Computercity.
TDC Ballerup mener, det kan lade sig gøre, Computercity i Glostrup siger nej.

Har nogen et svar fra det græske orakel i Delfi?
Eller findes der en helt syvende metode til at komme på nettet, når der ikke er Wi Fi på stedet?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. juni 2014 - 14:02 #1
Hvis du har data-abonnement på en smarphone, er det jo som regel muligt at lave internetdeling via WiFi?
15. juni 2014 - 14:07 #2
Please notice that you have to use an ON-THE-GO usb extension cable to use 3G dongle & external harddisc.

http://www.denver-electronics.com/denver-tac-97042/

http://www.masterpiece.dk/UploadetFiles/11174/138/On-the-go-cable.jpg

Så det skulle være muligt.
Avatar billede komputerdk Mester
16. juni 2014 - 12:07 #3
og typisk skal tabletten understøtte den specifikke 3G dongle for at det virker (Denver skriver selv at det skal være en der understøtter Android/Linux).

Disable Pinkode og opret APN (mobildatapunkt under indstillinger) (tdc er internet) så skulle det køre..