Avatar billede :-) Novice
19. juni 2014 - 09:39 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på hjemmeside www.laanekassen.dk

Jeg har hjemmesiden http://www.laanekassen.dk/ og vil meget gerne have noget feedback. Med feedback mener jeg alt der kan forbedres, så jeg får flere brugere, så brugerne får en bedre oplevelse, så jeg skaber flere leads osv.

Det kan f.eks. være feedback omkring:
- Brugervenlighed
- Er det let at finde rundt på siden?
- Har siden de informationer der er relevante for emnet lån? Er der noget du mangler, hvis du skulle søge et kviklån?
- Virker siden troværdig?
- Er der designelementer der ikke fungerer?

Alt feedback bliver værdsat. Jo bedre feedback du kan komme med, jo flere point vil jeg tildele. Jeg tildeler gerne flere point, hvis der bliver behov for det.

Glæder mig til at se din feedback.
Avatar billede The-New-One Nybegynder
19. juni 2014 - 10:14 #1
du kunne lave teksten lidt mere sort da det er svært at læsse vis man er ordblind da jeg har en ven der lige har kigget på den han synes ikke man kan læsse det og han har kun mild ordblind hed
Avatar billede madklub Guru
19. juni 2014 - 11:28 #2
For 5.000 kr kan du få min vurdering.
Der mangler en vigtig oplysning på siden...
Avatar billede :-) Novice
19. juni 2014 - 13:00 #3
Tak for svar The-New-One. For mig personligt er det mere læsevenligt med den nuværende mørkegrå farve, men hvis det giver problemer for andre, så skal den skiftes til sort, som du nævner.

Jeg hører meget gerne feedback fra andre omkring dette. Er det bedst med den nuværende mørkegrå font farve, eller vil det være bedre med helt sort?
19. juni 2014 - 16:38 #4
Jeg har kikket på hjemmesiden og prøvet at klikke videre på nogle af linkene. Min første kommentar er 'Gud fri og bevar mig vel' - tager man nu om dage 625 kroner for at udlåne 3000 kr. i 30 dage, mere end 20% om måneden eller flere hundrede procent pro anno?  Det kunne være man skulle skifte business.  Nå, men det var ikke det du spurgte efter.

Hjemmesiden synes at fungere.  Det fremgår rimeligt klart hvem målgruppen er og hvad du vil kommunikere, og linkene til långiverne og den yderligere information virker, og det er til at finde ud af.  Så langt så godt.

Jeg finder også den grå tekst lidt trættende at læse.  (Men det kunne have været værre - det synes at være på mode at anvende mørkegrå tekst på lysegrå baggrund.)  Jeg tror der er en godt grund til, at sort på hvidt er så udbredt til tekster.  Det ville også have givet et roligere indtryk, hvis du havde anvendt den samme font family overalt i stedet for at mixe Poller One, Open Sans, Arial, o.s.v.  (Det er forøvrigt først gang jeg møder Poller One. Jeg finder den umiddelbart lidt klodset, for bred, så øjnene skal bevæge sig for langt for at få meningen.)  Sidens layout er også lidt kedelig.  Jeg ville synes, at logoet skulle værre større og sidde i et banner der fylder hele sidens bredde og være øverst, ikke under cookie politiken.  Måske skulle banneret indeholde logoet og et slogan, som passende kunne være 'Lån penge nemt og hurtigt.'  I tabellerne over forbrugerlån og mikrolån har du brugt to forskellige grønne farver til 'læs mere' knapperne, og knapperne er ikke lige store.  Det ville give et roligere indtryk med lige store knapper i samme farve.

Eller er jeg for negativ og gammeldags?
Avatar billede :-) Novice
19. juni 2014 - 19:20 #5
Rigtig mange tak for svaret Christian_Belgien. Det var meget brugbart. Med både din og The-New-One's kommentar, samt et par andre jeg har spurgt, så ligger det fast at font farven skal skiftes til sort. Jeg må også hellere skifte font typen til Open Sans hele vejen.

Mht. større logo og inkorporeret slogan mv., så er det bestemt en interessant betragtning. Det vil jeg undersøge nærmere og spørge nogle testpersoner direkte om, inden der træffes en beslutning.

Knappernes størrelse er ens når længden på teksten tillader det. "Selene Finans" og "Kvikautomaten" er lidt længere end hos de andre, og disse 2 knapper bliver derfor lidt større. Resten har samme størrelse. Er det samme oplevelse hos dig? Hvis alle knapperne skal være lige store, så skal de alle have den største størrelse. Vil det være bedre end det nuværende?

Farven på knapperne er med vilje med en nuance, ligesom der er lys grå baggrund ved hver anden række. Dette er for visuelt at adskille rækkerne. Nu er der kun 4 kolonner og rækkerne er ret høje, så det er forholdsvis let at adskille rækkerne, men jeg har erfaring med at det er en god ide at adskille rækkerne i en tabel meget tydeligt visuelt. Jeg vil dog også undersøge dette nærmere, for måske er det anderledes i dette tilfælde.
19. juni 2014 - 20:36 #6
Med hensyn til knappernes størrelse, så ville det ifølge min mening se bedre ud hvis de alle har samme størrelse.  Det vil naturligvis sige, at du ikke kan lade størrelsen afhænge af tekstens længde men må sætte en størrelse.

Du foretrækker at bruge to forskellige farver til knapperne.  Og det er da iorden.  Men det er næppe nødvendigt for at adskille rækkerne.  det gør du allerede med baggrundsfarverne.
Avatar billede :-) Novice
20. juni 2014 - 12:07 #7
Så har jeg lavet rettelser. Hvordan ser det ud nu?

Bemærk dog at størrelsen på knapperne endnu ikke er rettet.

En anden rettelse jeg har lavet er, at menuen ikke længere følger med når man scroller. Er det godt eller skidt? Giver det den bedste oplevelse hvis topmenuen altid kan ses, eller som nu hvor den kun sidder i toppen og ikke følger med, når man scroller?
20. juni 2014 - 12:54 #8
Jeg synes det nu ser bedre ud.  (Og synes du ikke selv det ville se bedre ud hvis knapperne var lige store?)  Menuen scrolle eller ej - jeg selv foretrækker det som det er nu.  Det synes jeg virker mere naturligt, og det giver også mere plads til at vise indholdet, når menuen (og top banneret) ikke bliver ståenden.
Avatar billede :-) Novice
20. juni 2014 - 13:47 #9
Jo, knapperne skal være lige store, men det kræver lidt tid at finde den rette tekniske løsning. Derfor at det ikke er gjort endnu.

Det skyldes at designet er responsivt. Dvs. at designet tilpasser sig brugerens skærmstørrelse, sådan at siden også ser korrekt ud på mobile enheder. For at kunne gøre dette, så bliver tabellerne vendt ved små skærmstørrelser. Dvs. at én udbyder vises ad gangen og der dermed kun bliver 2 kolonner. Prøv at tjekke siden på en mobiltelefon, så du kan se hvad jeg mener. Men dette betyder også at knapperne skal holdes til den mindste standard størrelse, som de fleste knapper har nu. Det er altså de store knapper der skal formindskes og ikke de små knapper der skal forstørres, hvilket ville have været en del nemmere. Det skal dog nok lykkedes, men tager lidt tid at finde ud af den rette løsning ;-)
20. juni 2014 - 14:14 #10
Hvis knapperne er lige brede og således flugter, så gør det ikke noget hvis de ikke er lige høje.  I stedet for at skrive
søg lån hos
<br>
Selene Finans
kunne du måske skrive
søg lån hos
<br>
Selene
<br>
Finans
o.s.v.
Avatar billede :-) Novice
23. juni 2014 - 14:12 #11
Det virker ikke med html i knapperne. Jeg tror også at knapperne ville blive for høje, hvis teksten skulle fylde 3 linier.
Jeg tænker at det kan løses ved at reducere margin samt evt. mindske skriftstørrelsen på de knapper der giver problemer, men jeg har hyret en Wordpress ekspert som forhåbentligt snart får det løst. Mange tak for super god feedback.