Avatar billede bbkdk Seniormester
26. juni 2014 - 10:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Faneblade i flere niveauer

jeg er ved at oprette en formular, hvor der skal indsættes et antal faneblade.

Er der mulighed for at oprette "underfaneblade", f.eks. at der i øverste niveau er 2 muligheder: Indsats og Markedsføring.
Under Indsats skal der så være fire faneblade, og under Markedsføring 2 faneblade.

Alternativt kunne det være en mulighed af anvende egenskaben "FlereRækker", under faneblade, men hvordan virker den?
Jeg har ikke kunnet registrere nogen ændring, om den er sat til Ja eller Nej.
Er meningen med denne egenskab ikke, at fanebladene kan vises i 2 niveauer under hinanden, ikke som øverst nævnt, men bare under hinanden, dvs. på 2 linjer?
Avatar billede fdata Forsker
01. juli 2014 - 11:07 #1
Det er endnu en af Microsofts små finesser. Suk!

Længere nede på listen finder du "Brug tema". Den skal sættes til Nej, så spiller det.

Vi takker Microsoft for at have bidraget med underholdning.
Avatar billede bbkdk Seniormester
01. juli 2014 - 17:30 #2
Tak fdata
Det virker perfekt - men det var da godt nok noget af en finte, Microsoft der var ude i.
Avatar billede fdata Forsker
03. juli 2014 - 12:53 #3
Yep. Hvem siger, at programmering skal være kedeligt  ;O))
Takker for point
Avatar billede stejuu Novice
09. september 2014 - 09:46 #4
Jeg sidder med samme problem i en Access 2007, og kan ikke finde feltet med tema. gir dig gerne 100 point for at hjælpe
Avatar billede fdata Forsker
09. september 2014 - 10:51 #5
I Access 2007 er det meget enklere. Her skal man bare sætte "FlereRækker"  på Egenskabsarket/Formater til Ja.

... og pyt med point. Point er bare for sjov.
Avatar billede stejuu Novice
09. september 2014 - 11:21 #6
Du skal have så evigt tak, og ja programmering er bestemt ikke kedeligt
Avatar billede stejuu Novice
09. september 2014 - 11:41 #7
Men det lykkes desværre ikke for mig.

Jeg gør det at jeg trækker en ny fane ned på det faneblad som jeg ønsker det skal ligge på, men det lægger sig bare på formular siden. det samme sker hvis jeg prøver at kopierer eller klippe det ind.

Hvad gør jeg galt?
Avatar billede fdata Forsker
09. september 2014 - 12:07 #8
Whoa !!!
Her er der vist tale om en mega misforståelse.

Denne tråd drejede sig om hvordan man fik fanerne placeret i flere rækker under hinanden - men altså stadig på et enkelt faneblad.

Du fisker efter en løsning, hvor man direkte indlejrer et faneblad i et andet faneblad. Det kan man ikke.

Men man kan lægge en subform på et faneblad - og denne subform kan indeholde et faneblad.
Avatar billede stejuu Novice
09. september 2014 - 14:09 #9
Du skal ha' tusind tak, hvorfor er jeg ikke selv kommet på den løsning:)

Der er næsten altid en løsning når man tænker sig lidet om.