Avatar billede Flaere Nybegynder
01. juli 2014 - 22:03 Der er 7 kommentarer

Hvordan får jeg min kabelforbindelse til min router til at fungere?

Hej Eksperten

Jeg har lige købt ny stationær computer. Jeg er lige blevet færdig med at installere Windows, og kommer ind på min desktop. Derefter sætter jeg mit ethernet kabel fra min router ind til min computer. Så går jeg ind på "Netværks- og delingscenter".

Herfra ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, for at få nettet til at fungere på min nye computer. Skal siges at det er Windows 7.
Avatar billede Blueeyez Mester
01. juli 2014 - 23:45 #1
Det burde da gerne virke uden videre? Der kommer dog en popup vindue hvor du skal vælge mellem privat eller offentligt netværk mig bekendt..

Har du installeret netværkskortets driver? (der følger en driver cd med til bundkort som regel)
Avatar billede Flaere Nybegynder
01. juli 2014 - 23:59 #2
Den eneste cd jeg fik med, udover windows, er en der hedder "Intel Motherboards Drivers and Utilities".
Er det den?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 00:02 #3
Det er den :-)
Avatar billede Flaere Nybegynder
02. juli 2014 - 00:10 #4
Pssst... Det kunne jeg vel have sagt mig selv..
Ser lige om nettet fungerer som det skal, når downloadet er færdigt, og så får du dine point, okay? :))
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 00:26 #5
Smider et svar så :-)

Husk dog lige at holde øje med hvad der bliver installeret.. De der cder har det med og ville installere norton mm
Avatar billede Flaere Nybegynder
02. juli 2014 - 00:58 #6
Jep den har lige installeret Norton, synes du det ville være en god ide at afinstallere? :)
Avatar billede Blueeyez Mester
02. juli 2014 - 08:02 #7
Norton er oftest meget tung og det er heller ikke gratis..