Avatar billede jytte Nybegynder
05. juli 2014 - 13:32 Der er 7 kommentarer

Brugervenlig tidrums-vælger?

Jeg har længe været på udkig efter en jquery-plugin til at vælge et tidsrum med - løsningen skal kunne virke på pc, tablet og mobil.

Det er ikke lykkedes mig hidtil, så jeg er begyndt at lave en selv:

http://jytte.eug.dk/TimespanPicker.html

Mit spørgsmål er om I synes den er brugervenlig?

Forstår man hvad man skal?
Kan man det man skal?
Har I forslag til forbedringer?
Kan den bruge på jeres pc, tablet og mobil?

Alle kommentarer er velkomne.
Avatar billede Slater Ekspert
05. juli 2014 - 15:24 #1
Ja okay, jeg forstår hvad man skal, men det tog mig lidt tid at finde ud af. Jeg synes det forvirrer meget, at talvælgerne er delt op på midten, som om den venstre del hører til timer og den højre til minutter, selvom de altså begge fungerer sammen.

Jeg må ærligt sige, jeg synes denne
http://tarruda.github.io/bootstrap-datetimepicker/
og denne
http://trentrichardson.com/examples/timepicker/
fungerer bedre.

Din er også lovligt stor for min smag, men det er jo et spørgsmål om styling og ikke et problem.
Men skulle din forbedres, vil jeg absolut sige: fjern det mellemrum. Lad hele "numpad" tingen være én boks, i stedet for delt over på midten, når der ikke er en grund til det. Det forvirrer.
Avatar billede jytte Nybegynder
05. juli 2014 - 19:03 #2
Jeg kan se din pointe med at fjerne mit ':' og sætte "numpad"-tingen i en sammenhængende kasse - det er faktisk en god idé.

Jeg kan sådan set også godt lide dine links, men de er altså ikke tidsrums-vælgere - man vælger kun et tidspunkt ikke et tidrum (tidspunkt + varighed). Derudover er de ikke særlig velegnede til brug på tablet og smartphone.

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt inden jeg giver point hvis der nu er andre der har nogle guldkorn de gerne vil dele ud.
Avatar billede jytte Nybegynder
05. juli 2014 - 20:17 #3
Nu ændret efter dit forslag:

http://jytte.eug.dk/TimespanPicker2.html
Avatar billede Slater Ekspert
06. juli 2014 - 09:21 #4
Nu har jeg svært ved at vurdere det igen, fordi jeg allerede havde prøvet det, men jeg vil umiddelbart mene, det hjælper en del sådan der.

Den er dog ikke helt god på min telefon: http://amunium.dk/showcase/Screenshot_2014-07-06-09-19-53.png
Avatar billede jytte Nybegynder
06. juli 2014 - 13:52 #5
Ja - det ser ikke helt heldigt ud. Ved du hvor bred din skærm er ?
Avatar billede Slater Ekspert
06. juli 2014 - 14:46 #6
Mobilens? Det kan du jo se på screenshot.  Alm. fuld HD. 1080x1920.
Avatar billede jytte Nybegynder
25. juli 2014 - 14:11 #7
Nu slipper jeg snart min tidsrumsvælger løs på "rigtige brugere" - så får jeg sikkert mere respons.

Men hvis du ligger et svar giver jeg dig naturligvis point