Avatar billede capelli Nybegynder
05. juli 2014 - 17:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dansktop musik fra 70´erne

Hej...

Jeg på jagt efter en bestemt dansktop sang med
Ulla Pia - Jeg ka´ li´ dig.
Har søgt næsten over alt på nettet, men uden held.
Så nu har jeg brug for jeres hjælp, hvor kan jeg
eventuelt hente sangen, eller sangteksten til den.

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak.
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juli 2014 - 17:46 #1
Hvis jeg var dig 1972  - måske denne
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juli 2014 - 19:56 #2
Den har kun været spillet 2 gange her! tryk 3 gange vis flere
http://www.dr.dk/musik/kunstner/ulla%20pia/27325
Avatar billede capelli Nybegynder
05. juli 2014 - 21:26 #3
Jeps, det er nemlig rigtigt, men derinde kan jeg hverken høre sangen, eller se sangteksten.
Har prøvet at Google, søge i itunes, wimp, yousee playlist og TDC play. OSV.. men uden held.!!!
Avatar billede eurositi Ekspert
05. juli 2014 - 23:25 #4
Denne gamle single fra 1975 kan du kun få fat på, hvis du vil betale Statsbiblioteket for at digitalisere grammofonpladen. De er nemlig de eneste, som har den - eneste alternativ er brugtplademarkedet. Nummeret er sandsynligvis aldrig udgivet på CD. Af samme grund vil det heller aldrig finde vej til streamingtjenesterne.

Hér er Statsbibliotekets eksemplar:
http://www.statsbiblioteket.dk/au/index.jsp?query=recordBase:sb*+(recordID:etss_615971+OR+recordID:ebog_615971+OR+recordID:sb_615971+OR+(id:_615971+AND+recordBase:sb_aleph))#/?recordId=sb_615971

Jeg vil gætte på, at de skal ha' mellem 200 og 400 kroner for at lave en kopi til dig. :(
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juli 2014 - 07:23 #5
Indspilning
Land: Danmark
År: 1975
.Udgivelse  Single:
Jeg ka' li' dig / Det hjælper helt utroligt
Pladeselskab: Odeon
År: 1975
.Medvirkende
Sang: Ulla Pia
.Ophav
Komponist:
Gilbert O'Sullivan
Tekst/forfatter:
Keld Heick
Avatar billede finb Ekspert
06. juli 2014 - 13:16 #6
Skriv til Melina fra
voice junior / TV2,
Ulla Pia er hendes bedstemor.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. juli 2014 - 13:25 #7
Du kunne jo også spørge Keld Heick som er tekstforfatteren!
Ps. Læg mærke til jeg sender ikke som svar da du jo bestemmer hvem der skal have point!!
https://www.facebook.com/keldheick?fref=ts
Avatar billede capelli Nybegynder
06. juli 2014 - 17:05 #8
Oki tak for hjælpen.
kan få det lavet for 98,- men det vil jeg ikke gi´ for en enkelt sang. :-)
Avatar billede finb Ekspert
07. juli 2014 - 14:48 #9
Du gav dig selv pointene !
Hvis du vil give publikum point,
indryk da nyt spørgsmål: "point til...."
Mvh finb
Avatar billede omster Nybegynder
23. april 2016 - 18:04 #10
Det var en fin beskrivelse og tak for det, men det var ikke svaret på hvor i verden jeg kan få fat i sangen, enten på Kassettebånd eller LP.
Jeg tvivler meget på, at lige netop den sang med hende, er udgivet på CD.
Avatar billede omster Nybegynder
23. april 2016 - 18:04 #11
Det var en fin beskrivelse og tak for det, men det var ikke svaret på hvor i verden jeg kan få fat i sangen, enten på Kassettebånd eller LP.
Jeg tvivler meget på, at lige netop den sang med hende, er udgivet på CD.