Avatar billede MrKellek Nybegynder
09. juli 2014 - 01:42 Der er 9 kommentarer

ASUS USB-N53 adapter Dual-band Wireless-N600 kan ikke bruge 5 GHz.

Hej. Jeg har netop modtaget TDCs nye HomeBox og har forsøgt mig med trådløst netværk og har i den forbindelse købt en ASUS USB-N53 adapter, som jeg har sat til min stationære Windows 7 - 64 PC.
Både Homebox og ASUS USB-N53 adapter kan køre både 2.4 GHz og 5 GHz,
men jeg kan kun komme på 2.4 GHz.
5 GHz kan jeg simpelthen ikke komme på.
Min iPhone 5 kan godt gå på 5 GHz og både 2.4 og 5 GHz lampen lyser på HomeBoxen (routeren). Hvorfor kan jeg ikke komme på 5 GHz ? Er der nogen som har en løsning på problemet.
Mvh Kell
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 11:20 #1
Har du installeret den nyeste driver fra asuses hjemmeside?
Avatar billede MrKellek Nybegynder
09. juli 2014 - 12:15 #2
Kan ikke finde den nyeste driver fra asus hjemmeside og ved heller ikke hvordan man opdatere driver til ASUS N53.
Jeg er ikke nogen ørn når det gælder computer.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
09. juli 2014 - 14:18 #4
Tak for hjælp, Blueeyez.
Nu har jeg så fundet den rigtige side, men hvilken download skal jeg vælge. Og som tidligere skrevet er jeg ikke særlig god til computer, så jeg ved ikke hvordan jeg opdaterer driveren, når jeg har fået downloaded den korrekte fil.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. juli 2014 - 15:13 #5
Den der har højest version. (Den øverste under wireless)
Det burde være nemt nok.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
11. juli 2014 - 15:42 #6
Har fået opdateret driveren, men kan stadig ikke bruge 5 MHz.
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juli 2014 - 15:50 #7
Så har jeg ikke rigtig en løsning i ærmet..
Avatar billede KKMP5 Nybegynder
23. januar 2015 - 00:28 #8
Hey Jeg ved godt at det er et gammelt thread.
men jeg har lige haft en ven der har spurgt mig om det samme med hans Asus N53 wifi dongle.
Det starte lige før nytår 2015, da hans N53 lige plusseligt ikke kunne se hans 5Ghz netværk, men det kunne hans telefon godt.
Vi prøvede at opdatere til den nyeste driver til windows 7 64 bit, men det virkede stadig ikke.
Så vi tænkte det var noget underligt noget for en af hans familie medlemmer havde lige præcis det samme problem med deres N53 dongle.
samme tidspunkt.

Det vi gjorde for at få det til at virke på hans netværk.
1. højere klik på wifi ikonet og tryk på netværk.
2. tryk på "opretforbindelse til et nyt netværk"
3. tryk på "opretforbindelse til et trådløst netværk manuelt"
4. Skriv i feltet netværksnavn hvad dit trådløse 5Ghz SSID/netwærks navn er (Det er meget vigtigt med store eller små bogstaver)
5. udfyld Sikkerhedstype, Krypteringstype og sikkerhedsnøgle.(Hvordan finder jeg ud af det? kig nederst på kommentaren)
6. Checkbox check ja til alle 3 på windows 7 eller de 2 på windows 8.  Den vigtigste af dem alle er: "Opret forbindelse, selvom netværket ikke anvender broadcasting", fordi på en eller anden måde kan den ikke finde 5Ghz netværk, men godt oprette forbindelse til dem.
7. Afbryd forbindelsen for 2.4Ghz netværk.
8. højere klik på 2.4Ghz netværket og tryk på egenskaber.<
9. tryk på fanen forbindelse og uncheck "Opret automatisk forbindelse, når dette netværk er inden for rækkevidde"

Her er til dem der vil finde indformation om hvordan man finder ud af netværks detaljer
1. tryk på "windows knap" + "r"
2. skriv "cmd" og tryk enter.
3. skriv i den sortebox "ipconfig" og tryk enter.
4. kig efter "Default Gateway" og find noget der ligner 192.168.x.x (det kan også godt være noget helt trejde x.x.x.x)
5. åben browseren og skriv den adresse ind som du fandt i step 4.
6. her kommer der så et login fra den udbyder du har eller den router du selv har købt.
7. login plejer at være brugernavn: admin
7.1 bruger: admin - password: admin
7.2 bruger: admin - password: password
7.3 bruger: - password: password
7.4 bruger: - password: admin
7.5 hvis du ved hvilken slags router du har kan du søge det på google.
8. find det trådløse menu og kig på indtillingerne for det trådløse netværk.
Avatar billede MrKellek Nybegynder
25. januar 2015 - 14:39 #9
Tak for svaret, KKMP5. Jeg er kørt sur i det og bruger nu ledning, men jeg vil prøve dine forslag, en dag hvor jeg har mod på det. Mvh Kell.