Avatar billede allanfo Praktikant
10. juli 2014 - 00:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

BIOS password på HP8560p mangler

Hejsa - har købt en flok af ovenstående maskine brugt - uden harddisk MED KVITTERING. Da jeg er i gang med at klargøre dem til salg, vil jeg montere harddiske og installere styresystem. Desværre kan jeg ikke få dem til at boote på DVD-drevet. Og jeg kan ikke gå i BIOS for at ændre på dette, da der mangler et BIOS password. Hvordan kan jeg enten resette dette (har prøvet at fjerne CMOS-batteriet i en times tid uden anden strøm monteret), finde et backdoor-password eller tvinge maskinen til at boote på DVDen`?
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 00:14 #1
Fjern strøm, afmonter bios batteri sæt strøm til og start maskinen op.

Gør det nogen forskel?
Avatar billede allanfo Praktikant
10. juli 2014 - 00:17 #2
Som skrevet, har jeg allerede prøvet det.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 00:32 #3
Nej du har ikke.. Du har afmonteret batteriet og ladet den stå uden strøm.. Prøv at fjerne batteriet og starte den op uden et batteri og se hvad den siger.. Derefter vil jeg med glæde henvise til programmer der måske kan gøre tricket :-)
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 00:35 #4
Her er en mulig løsning. Har selv brugt dette trick før: http://bios-pw.org/#

Ved ikke om det vil virke, da jeg tror det er stationære du sidder med, men google antyder det er bærbare..
Avatar billede allanfo Praktikant
10. juli 2014 - 01:34 #5
Ja, det er en bærbar. Har fjernet hovedbatteriet, pillet stikket til cmos-batteriet ud, og prøvet at starte. Der er ingen forskel. Desuden kommer der ingen koder frem når man taster forkert 3.gang - derimod kommer der et skærmtastatur frem.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 08:33 #6
Okay,.. Så er: hirens boot cd, der er nogle programmer til at nulstille/bryde bios adgangskoder.
Avatar billede allanfo Praktikant
10. juli 2014 - 09:45 #7
Kan ikke boote fra cd, da cd boot ikke er slået til.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 11:26 #8
Efter lidt google søgning fandt jeg dette:

The 6930p uses the HP Sparekey method of password recovery. The owner sets a password and then completes hints to retrieve it in case it is lost.

They can also register the password with HP and upon providing proper proof of ownership, HP will provide the password the owner registered with HP.

So, if a person can't remember the password or the password hints, they can get it from HP.

If the password wasn't registered, or you are not the original owner, there is nothing you can do to retrieve the password, or clear it.

You will need a new motherboard, or you can strip the notebook for parts (except for the motherboard, which is useless as it is).

Info on HP Sparekey:

http://h30428.www3.hp.com/?fr_story=5e1166b098fab8fc1b2bec6c5d2044055e635b30&rf=sitemap
Avatar billede Blueeyez Mester
10. juli 2014 - 11:28 #9
Jeg ved godt det er et andet model nr, men lyder som om det er samme måde HP har lavet det
Avatar billede allanfo Praktikant
24. juli 2014 - 00:42 #10
Lukker - fandt anden løsning.