Avatar billede AWesten Nybegynder
11. juli 2014 - 12:52 Der er 3 kommentarer

Synology DS209 - Ekstra hard-disk

Hej
Jeg er ny i NAS servere og har et spørgsmål:
Min NAS har været installeret med 1 harddisk i 4 år, og fungeret som SHR - 2 TB

Men nu vi ljeg installere en ekstra hard disk 2TB for at have ekstra sikkerhed, og ville kører RAID på denne.
men jeg kan kun installere den som basis, eller som SHR uden data sikkerhed
kan det være rigtigt?

Nogel som ved hvad jeg skal gøre?

kører med DSM4.2
Avatar billede Blueeyez Mester
11. juli 2014 - 13:11 #1
Vil vove at påstå at du skal slette begge harddiske og sætte dem op på ny som raid1

Hvad er SHR?
Avatar billede AWesten Nybegynder
12. juli 2014 - 19:51 #2
Hej

Det står for synology hybrid raid - ingen datasikkerhed

Mvh
Anders
Avatar billede Blueeyez Mester
12. juli 2014 - 21:29 #3
Okay, jeg vil fortsat mene at for at lave raid 1 så skal begge diske formateres så du skal genopbygge hele dit system. (Det er blot ud fra min erfaring med min Asustor AS-604t.