Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2014 - 11:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Recovery partioner på PC

Kan man kopier indholdet fra flere små recovery partioner over i en recovery partion. Jeg spørger fordi at der nogle gange er mere end 4 partioner på en PC, hvilket gør at man ikke kan sætte harddisk til MBR.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2014 - 11:19 #1
Jeg tænker selvføgelig på at slette recovery partioner så der kun er højst 4 partioner tilbage på hele harddisken.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2014 - 11:20 #2
Nå det skulle ikke være et svar ;-)
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2014 - 11:22 #3
Hvad mener du med Recovery partitioner? Normalt har man 1 Recovery disk, med mindre du mener Image, som ikke helst er det samme som Recovery til fabriks indstillinger.
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2014 - 11:32 #4
#1 Ja det kan du godt, men så skal du bare vide, at så kan du ikke længere bruge Recovery disken fra fabrikken. Men så kan du lave et Image af C-drevet i stedet. Et Image er faktisk bedre, for det laver man først, når windows kører helt som det skal, med alle updates, og så er det helt uden crap ware. Efter min mening bør et C-drev ikke være sørre end max 80GB når man laver et Image. Ellers bliver det for stort. Og vanskeligere at holde fri for virus og andet snavs.
Store programmer lægger man så bare et et af de andre drev.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2014 - 19:40 #5
Jeg er enig i #4.
Jeg har dog hørt at officepakken skal lægge på c drevet på grund af de opdateringer der kommer til programmet. I følge andre skulle opdateringer ikke virke hvis det lægges på andet drev end C. Men jag har ikke selv afprøvet om det er rigtigt.

Personlige filer skal heller ikke ligge på c drevet efter min mening. Det tager man backup af ved siden af.
Jeg har ud over Windows kun alle programmer der jævnligt opdateres på C. Resten lægges på D drevet. Image mappe og personlige filer lægger jeg typisk på E.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2014 - 09:20 #6
#3
Det er ofte små partioner af samme størelse, så det nok image partioner jeg forveksler med recovery. Det virker som at der bliver oprettet en ny hver gang man formater computeren.

Jeg har oplevet at computeren køre bedre når de bliver slettet. Ja det er rigtig at man så ikke kan bruge recovery fra fabrikken.

#4
Jeg tænkte på noget af det samme, det er nok den bedste måde at gøre det på.

geron smid et svar.
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2014 - 09:34 #7
Ups du samler ikke point. Så svare jeg selv.