Avatar billede morten100 Novice
13. juli 2014 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Billeder fra Windows 98 til Windows 8

Jeg har nogle familiebilleder liggende på min gamle IBM PC med Windows 98.  Ved at bruge oceaner af tid og læssevis af CD-ROM´er kan jeg flytte billederne fra den gamle PC til min nye HP PC med Windows 8.  Den gamle PC kan nemlig ikke bruge USB-stik og jeg kan ikke længere huske hvordan jeg fik den på internettet.
Jeg leder efter en metode, hvor jeg kan forbinde de to PC´er, så jeg kan hente billederne direkte.
Jeg har prøvet at forbinde PC´erne med ethernet-stikket men der sker ikke rigtigt noget.
Forslag modtages.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juli 2014 - 13:11 #1
tag harddisk ud og sæt den til win8-maskinen via usb-dims
http://goo.gl/gugVha
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juli 2014 - 19:10 #2
Hvis du sætter de to computere sammen med et netværkskabel skal dette være et krydset kabel, og jeg vil tro begge skal være i samme arbejdsgruppe, for at få det til at virke.
Får du hul igennem, vil du kunne overføre filer hurtigere end over usb. Men usb er mere smart, da det kan bruges i andre sammenhænge også.
Vil tro at arbejdsgruppen på win 98 måske hedder mshome og at den på win 8 maskinen hedder workgroup.
Går man ind og ændrer arbejdsgruppen på win 98 maskinen til workgroup, og deler det drev dine billeder ligger på, burde du kunne overføre dem direkte til win 8 maskinen.

Personligt bruger jeg også selv den adapter som claes57 henviser til
Avatar billede morten100 Novice
28. juli 2014 - 14:21 #3
Tak for forslagene.  Det var dog ikke lige så nemt, som I får det til at lyde.  Jeg havde måske håbet, at der fandtes et program, der kunne gøre, at min nye PC kunne bruge den gamle PC som "slave" og vel bare sådan set betragte den som en ekstern harddisk.  Måske kunne de to PC´er være forbundet med et USB-stik med "han"-stik i begge ender, selv om jeg ikke en gang ved om det stik findes; er det det, du kalder et krydset kabel?
Jeg har brugt den besværlige og langsommelige metode, så nu ligger billederne, hvor de skal.
Læg gerne svar ind og så kan I dele point.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. juli 2014 - 14:28 #4
Ligemeget med point til mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. juli 2014 - 14:39 #5
Usb kabel til at koble to computere sammen findes også:
http://en.kioskea.net/faq/342-connecting-two-computers-with-a-usb-cable
Avatar billede morten100 Novice
31. juli 2014 - 11:02 #6
Uhhhh, svar nr 5 lyder meget interessant!  Den må jeg lige have nærlæst (og downloade pdf-filen med instrukser).  Tak for det.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2014 - 22:36 #7
Velbekomme, og tak for point :-)
Avatar billede kelheilmann Nybegynder
08. oktober 2014 - 17:52 #8
Du har sikkert løst problemet , men ellers kan du downloade en USB-driver til din W-98 PC - så virker dine USB-stik (der er formod et par stykker bagpå).