Avatar billede niros Nybegynder
14. juli 2014 - 21:23 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

startskærm låst

Min datters bærbare 1½ år gamle Asus pc med Windows 7 har låst sig/ frosset fast på start/ log on siden.
Det er kun hende der er bruger og administrator. Hun har kode på- men koden virker ikke.
Pcén lyder som om den starter normalt op, startskærmen med log on siden kommer da også op, men når koden tastes ind kommer følgende tekst :
"Tjenesten tjenesten brugerprofil blev ikke logget på, Brugerprofilen kan ikke indlæses."... og der kan kun  trykkes ok !!  når man trykker ok, siger den logger af, hvor pcén lyder som om den slukkes, men dette er ikke tilfældet, da den starter op med at man skal skrive koden igen.
og ja " tjeneste" står 2 gange...
Vi har prøvet at slukke og genstarte uden resultat. Hun har jo masser af ting hun ikke vil miste... Hjælp hvad er der galt og kan nogen hjælpe ???  alle mine 300 point går til den der kan løse problemet uden at hun mister sine data.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2014 - 21:34 #1
Hej og velkommen til.
Har hun en Windows 7 dvd?
Avatar billede Blueeyez Mester
14. juli 2014 - 21:36 #2
Prøv i fejlsikret tilstand f8 under opstart af computeren (klik indtil en menu kommer frem).

Hvis dette virker så åbn en kommando prompt ofæg skriv: sfc /scannow

Det vil tjekke systemets system filer.
Avatar billede jensenjs Juniormester
14. juli 2014 - 23:26 #3
Jeg ved ikke om jeg har misforstået.

Er hun bruger med eget brugernavn og administrative rettigheder.

Og er der en (disablet) administrator konto, den der blev oprettet under installationen.

Eller det netop den indbyggede administrator konto hun bruger.

---------------------------------

Så, hvis hun selv har en konto med administrative rettigheder OG der derudover også er den automatisk oprettede administrator konto

Så prøv at starte op i safemode med commando prompt.

Lykkes det, så prøv om du kan skrive

net user administrator /active:yes

Og log herefter på med administrator kontoen, hvis i kan huske den kode.

Det er længe siden jeg har haft brug for disse kneb, så jeg er lidt rusten :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juli 2014 - 23:28 #4
Jeg tror den har låst sig i dvale tilstanden det kan du ophæve ved at holde start knappen nede ind til den er helt slukket! en anden mulighed er at fjerne alt strøm fra PC altså lader og batteri genmontere og starte op igen.
Ps. det hjælper ikke at trykke F8 på en ASUS!
Bios kommer du til ved at trykke ESC under opstart.
Avatar billede niros Nybegynder
15. juli 2014 - 17:36 #5
Tak :-) vi har kun de 4 dvd man selv laver når man køber en "færdig" bærbar...
Avatar billede niros Nybegynder
15. juli 2014 - 17:49 #6
... Prøver igen..
Jensenjs: Din løsning lyder fint, men desværre er jeg ikke så meget inde i pc sprog at jeg kan være med...
Men..
Poko1: Vi har haft batteri/ netledning ude. og det er lykkes at få den op i fejlsikret tilstand.. men nu er alle ikoner kæmpe store og alt ser underligt ud... på det gamle Windows 95 var der en knap hvor man ku få det hele til at være normalt igen... men  Hjælp hvad gør vi nu ????
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2014 - 18:13 #7
Fortæl lige hvilken model det drejer sig om?
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2014 - 18:26 #8
I øvrigt er det aldrig forkert at køre en skanning som fore slået i #2 tryk på den taste med Windows flaget og samtidig på R tasten så kommer en boks Kør hvor du kopierer og indsætter teksten herunder tryk ok og lad pc køre til den er færdig-

sfc /scannow
Avatar billede niros Nybegynder
15. juli 2014 - 18:30 #9
Til poko1
Nå men fra fejl sikret tilstand, til "sjov blå" skærm hvor det endte med at vi fik en mulighed for at vælge om pcén skulle køre en form for tjek af systemet... spørg mig ikke om hvad der lige skete. det gik stærkt med få sekunders mulighed for at ændre...men efter den havde tjekket systemet i nogen minutter startede den normalt op!! og nu virker alt som det skal :-)  tusind tak poko1 for at komme med ESC muligheden.. for du har ganske ret F8 virker ikke
Og nu håber jeg at jeg kan finde ud af at give dig dine velfortjente point :-)
Avatar billede niros Nybegynder
15. juli 2014 - 18:40 #10
det er i øvrigt en A53sd-sx595v  Intel Core i7  med Windows Premium :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2014 - 18:41 #11
Sådan lukkes. men du accepterer bare dit eget svar jeg samler ikke point.
http://gratisupload.dk/vis_billede/702068/
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2014 - 18:45 #12
Hvis den på C: Drevet har en mappe der hedder eSuport så kopier og gem den den indeholder alle drivere plus en manual
Avatar billede niros Nybegynder
15. juli 2014 - 18:56 #13
ARG.....
søde poko1 : det kan godt være at du ikke samler point.. men jeg er ny her, og kan ikke finde ud af dette system.. men for mig at se har jeg givet mig selv de point... og det var bare overhoved ikke meningen...de skulle gå til dig!!
hilsen den helt IT fortabte mor :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2014 - 19:02 #14
Her er adressen til download siden du vælger blot dit styresystem
http://support.asus.com/download.aspx?SLanguage=en&p=3&m=A53SD&hashedid=aof74GneBEyMIJLW
Ps. Og jeg samler virkelig ikke point! :-)