Avatar billede mazey Praktikant
15. juli 2014 - 09:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Formattering af div i Javascript / jQuery filter checkboxes

Hej Eksperter,

Jeg har lånt et script fra nettet, der gør det muligt, at filtrere produkter 2-dimensionelt vha. jQuery. Dette har jeg fået sat op og det virker (næsten) efter planen.

Jeg står dog tilbage med 2 problemer:

1) Visningen af produkterne listes én ad gangen. Jeg ville super gerne, at de vises 2 på en række ad gangen, så i stedet for

--PRODUKT---
osv...

Vil jeg gerne, at det var sat op således:

--PRODUKT--- --PRODUKT---
osv..

2) Når man har klikket på et produkt og kommer til produktsiden og herefter går tilbage ville det optimale være, at afkrydsningerne man havde lavet forinden stadig var "gemt", så der allerede var filtreret - ved ikke om checkbox-valgene måske kan laves, så den kommer i URL'en, da dette jo så også vil kunne bruges som link og også fungere ved at "klikke tilbage" fra et produkt.

Jeg har lavet en JSFiddle, så koden kan ses i action og redigeres: http://jsfiddle.net/6Q5cT/

Jeg håber, at der sidder nogen, der har styr på denne slags kode, og kan hjælpe mig på vej, eller justere det ind for mig, så det bliver helt perfek.

Sig endelig til, hvis der er noget, der skal uddybes - På forhånd tak.
Avatar billede thomas Praktikant
17. juli 2014 - 00:50 #1
Du har valgt at de skal være 90%. Brug 40% (10% bruges til padding).

Jeg har ændret lidt mere så der er 1px margin mellem produkterne. Se http://jsfiddle.net/6Q5cT/1/

Der er dog problemet med at teksten ikke får plads i boksen da de har en fast height.

---

Nr 2 kan du lave med en cookie eller local storage. Når brugeren klikker for at filtrere gemmer du dem der er valgt. Det kræver dog at du kontrollerer om brugeren har noget gemt fra tidligere.
Avatar billede mazey Praktikant
14. januar 2015 - 21:52 #2
Kom aldrig i mål med projektet, så spørgsmålet lukkes.