Avatar billede sneboldlol Nybegynder
16. juli 2014 - 13:12 Der er 2 kommentarer

i5 eller i7 til gaming

Hej

sådan som jeg har forsået det er i5 lige så god som i7 til gaming

men når jeg kigger på spil ude i butikkerne står der på f.eks watch dogs at den kræver en i7

så hvad skulle jeg tage... er pengene værd at købe en i7?

mvh. sneboldlol
Avatar billede Slater Ekspert
16. juli 2014 - 13:58 #1
Det er noget vås, hvis der står Watch Dogs kræver i7.

Den største og næsten eneste forskel på i5 og i7, hvis de ellers har samme antal GHz, er at i7 har hyper-threading, som gør at hver CPU-kerne opfører sig som to logiske processorer. Det gør den bedre til at behandle flere sideløbende opgaver, men ikke spor bedre - og i visse benchmarks endda lidt værre - til at køre én krævende proces, som spil generelt er.

Hvis formålet er at spille, er der absolut ingen grund til at punge ud til en i7.
Avatar billede Widefelix Novice
16. juli 2014 - 14:30 #2
Enig