Avatar billede lmdk11 Praktikant
17. juli 2014 - 19:16 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min pc kører kun 10mbps - Realtek PCIe GBE Family Controller

Jeg har en nyere Medion PC hvor overførelses hastigheden er 10mbps, og jeg ønsker 100 eller GB

Jeg bruger ethernet (ledning), og tilslutter jeg en bærbar er WAN hastigheden på 40 mb.

"status for Internet" der fremkommer siger Hastighed: 10mbps

Hvordan angiver jeg højere hastighed

Jeg kører win 8.1 og alle drivere er opdateret
Jeg har forsøgt at gå egenskaber/konfigurere på kortet og tvinge  Hastighed og duplex til 1 GB, men det hjælper ikke :-(
På forhånd tak
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juli 2014 - 19:45 #1
Hvis router ikke kan mere end de 10, så kan du jo ikke køre hurtigere. Som på motervej, det hjælper ikke at køre Porsche hvis der ligger en gammel 2cv foran og blokerer.
Avatar billede lmdk11 Praktikant
17. juli 2014 - 19:52 #2
Jeg har testet med en bærbar i samme stik uden at ændre på router - her er hastigheden 40 mb på internettet. Det mår være en indstilling i min PC der er udfordringen ?
Avatar billede lmdk11 Praktikant
17. juli 2014 - 19:54 #3
Routeren er også ny - den TDC bruger til Hometrio
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juli 2014 - 22:56 #4
Der er nogle indstillinger i enhedshåndteringen ved netkortet jeg altid justerer på. Jeg ved ikke om det løser problemet hos dig.
Under egenskaber for netkort-strømstyring, der fjerner jeg altid at Windows må lukke for enheden for at spare på strøm. Er det en stationær du sidder ved er der jo ingen mening i denne disposition.
En anden synder kan være din firewall. Den kan også æde hastigheden.
Har ikke været udsat for dette ved brug af Windows Firewall skal dog siges.
Avatar billede lmdk11 Praktikant
17. juli 2014 - 23:12 #5
Det hjælper desværre ikke;
Når jeg åbner netværkscenter og klikker på Ethernet, står der under hastighed 10. mbps - det må være låst fast på denne hastighed...

Som skrevet tilslutter jeg anden pc/bærbar viser div. speedtest 40mb
Tak for forsøget
Avatar billede 220661 Ekspert
18. juli 2014 - 08:41 #6
Prøv at se om Slimdrivers kan finde en nyere driver:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
til netkortet. Brug den gratis version til venstre.
Avatar billede nyhuus Nybegynder
19. juli 2014 - 00:33 #7
Tjek evt at dit kabel er mimimum cat5, cat5e eller cat6 (det plejer at stå på kablet)
Avatar billede lmdk11 Praktikant
22. juli 2014 - 21:49 #8
Der var installeret den sidste nye driver til netværks kortet, den fandt dog en nyere lyddriver.
Avatar billede lmdk11 Praktikant
22. juli 2014 - 21:50 #9
Der er fuld fart over nettet med en bærbar der benytter samme kabel - jeg prøver at installerer et nyt netværskort
Avatar billede lmdk11 Praktikant
25. juli 2014 - 01:00 #10
Jeg har fået det løst (hvordan lukkes tråden)

Løsning:
Jeg installerede et trådløst usb netkort. Det kunne køre 16mbps, jeg ved ikke om driveren til kortet skubbede til noget i ethernet driveren - der sket ihvertfald det at efter en genstart slog wifi fra og nu kunne Ethernet køre 45 mb :-).